Yazar "Bilginer, Selen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Avrupa Birliği'ne geçiş sürecinde ilköğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin yabancı dil öğretimi ile ilgili tutum ve görüşlerinin incelenmesi / Attitudes and opinions of primary school principals' and teachers' towards foreign language teaching in the transition perod to European Union(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Bilginer, Selen; Aydın, OktayBu çalışma, İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmelerin yabancı dil öğretimine karşı tutum ve görüşlerini incelemek üzere 2009-2010 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Anadolu yakasında üç ilçede (Ataşehir, Kadıköy, Maltepe) yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen üç ölçme aracı kullanılmıştır. Bunlar, Kişisel Bilgiler Formu, Yabancı Dil Öğretimi Tutum Ölçeği ve Yabancı Dil Öğretimi Uygulamalarına İlişkin Görüşler Anketi'dir. Yabancı Dil Öğretimi Tutum Ölçeği asıl uygulamadan önce geçerlilik güvenilirlik çalışması için pilot uygulama ile iki ilköğretim okulunda dört hafta arayla iki defa denenmiş ve uygun olmayan 11 soru uzman görüşlerine başvurularak ölçekten çıkarılmış ve ölçeğe son hali verilmiştir.Araştırma her ilçeden 3 resmi 1 özel olmak üzere 4 ilköğretim okulunda, toplamda 12 okulda uygulanmıştır. Araştırmanın geçerlilik ve güvenilirliğini artırmak için alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeyden okullar seçilmesine özen gösterilmiştir. Her ilköğretim okulunda müdür ve müdür yardımcıları olmak üzere toplam 39 yönetici ve yine her okulda yaklaşık 30 olmak üzere toplam 332 öğretmen ve zümre başkanı uygulama kapsamına alınmıştır. Araştırma, tarama modeline uygun olarak yapılmış ve veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri için; frekans ve yüzdelik analizler, ilişkisiz grup "t" testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tek yönlü varyans analizinde anlamlı farklılaşma bulunduğu durumlarda post-hoc Scheffe testi ve pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır.Araştırmaya katılan yönetici ve öğretmenlerin yabancı dil öğretimine ilişkin genel tutum puanları 5 üzerinden 3,64 düzeyinde bulunmuştur. 21 soruluk Yabancı Dil Öğretimi Tutum Ölçeği bulgularına göre; cinsiyet, yaş, lisansüstü eğitim alma, kıdem, okuldaki pozisyon ve branş değişkenleri ile yabancı dil öğretimine ilişkin tutum arasında .05 düzeyinde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Yabancı Dil Öğretimi Uygulamalarına İlişkin Görüşler Anketi bulguları, sosyo-demografik değişkenlere göre incelendiğinde, ankette sorulan 15 maddeden iki tanesi hariç 13 maddede anlamlı faklılık bulunmuştur.