Yazar "Bora, Nuray" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Uluslararası Bakalorya Diploma Programının (IB) öğretmen ve öğrencilerin öğrenme iklimi ile ilgili algıları üzerindeki etkisi / The affect of International Bacalaureate Diploma Programme on teachers' and students' perceptions of the learning climate(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Bora, Nuray; Temel, AliBu araştırmanın amacı, İstanbul ili sınırlarında Uluslararası Bakolarya(IB) diploma programını uygulayan liselerde, programa dahil olan ve olmayan öğretmen ve öğrencilerin öğrenme iklimine ilişkin algılarını inceleyip, Uluslararası Bakalorya diploma programının öğretmen ve öğrenciler üzerinde bir etkisi olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma betimsel bir çalışma olup, araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada 2008-2009 eğitim ve öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan Milli Eğitim bakanlığına bağlı Uluslararası Bakolarya(IB) diploma programı uygulayan devlet ve özel okullar örneklemi oluşturmaktadır. Veriler Lincoln Public Okulları tarafından geliştirilen ?Öğrenme İklimi? adlı ölçek yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi SPSS 17 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Anketin güvenilirliğinin test edilmesinde Alfa Katsayısından (Coranbach Alfa) yararlanılmıştır. Yapılan analizlerde 382 öğrenci ve 256 öğretmenden elde edilen veriler kullanılmıştır. Ayrıca soruların, alfa katsayısına ne derecede ve ne yönde etkide bulunduklarını saptayabilmek için; "Değişken Silindiği Taktirde Ölçeğin Alfa Katsayısı" (Alpha if Item Deleted) değeri hesaplanmıştır. Araştırma bulguları aşağıdaki gibidir. 1.Araştırmaya katılan öğretmenlerin öğrenme iklimi algıları ile uluslararası bakalorya (IB) diploma programı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak öğrenme iklimi alt boyutlarından müfredat programı ile IB diploma programı arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. IB diploma programında eğitim veren öğretmenlerin, genel eğitim programında yer alan öğretmenlere göre müfredat programı ile ilgili iklim algılamaları daha olumludur. Yani IB diploma programı öğretmenlerin müfredat alt boyutu algılarında bir farklılaşmaya sebep olmuştur. 2.Araştırmaya katılan öğrencilerin öğrenme iklimi algıları ile uluslararası bakalorya (IB) diploma programı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak öğrenme iklimi alt boyutlarından müfredat programı ve başarı alt boyutları ile IB diploma programı arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Müfredat programı ve başarı alt boyutu ile eğitim türü arasında ile istatistiksel açıdan ilişkiye göre IB diploma programına dahil olan öğrencilerin, genel eğitim programında yer alan öğrencilere göre müfredat programı ve başarı alt boyutu ile ilgili algılamaları daha olumludur. Yani IB diploma programı öğrencilerin müfredat ve başarı alt boyutu algılarında bir farklılaşmaya sebep olmuştur. 3.Araştırmaya katılan öğretmen ve öğrencilerin öğrenme iklim algılarıyla IB diploma programının uygulanma süresi arasında istatistiksel olarak anlamlı herhangi bir bulgu elde edilmemiştir.