Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bozkurt, Beyza Nur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Terapötik akran desteği: bireysel ve grup çalışmaları
    (Maltepe Üniversitesi, 2022) Karadayı, Esma Figen; Cingi Demir, Neşe Nur; Bozkurt, Beyza Nur; Ceylan, Güneş; Erdoğan, Ömer; Yılmaz, Furkan Bedri; Çam, Zehra Sude
    SOYAÇ çalışma modeli, üniversite toplum işbirliğine, sosyo-kültürel etkinlik kuramına, sistem yaklaşımına dayanarak bağlanma temelli akran desteği ilişkileri geliştirerek ve güvenli, eğlendirici kültürel ortamlar yaratarak dezavantajlı çocukların desteklenmesini hedefler. ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’ndeki terapötik akran desteği grubunun temel amacı da çocuklarla güvenli ilişkiler kurarak ve destekleyici, eğitici, oyun ortamlarında birlikte etkinliklerde bulunarak okula devam etme sorunu olan çocukların bireysel gelişimlerine ve okula kazandırılmalarına yardımcı olmaktır. Tüm bu çalışmaların sonucunda desteklenen çocukların kişilerarası ilişkiler ve sosyal öğrenme yoluyla kazandıklarını içselleştirmeleri ve psiko-sosyal ve bilişsel yapılarında gelişimin ve dönüşümün olması beklenir. Terapötik akran danışmanları motivasyonu yüksek ve gönüllü psikoloji öğrencileri arasından seçilirler. İki dönem ders olarak katıldıkları projeye daha sonraki dönemlerde gönüllü olarak devam edebilirler. Bu çalışmada 22 Psikoloji Bölümü öğrencisi, ve 1 psikolog akran danışmanı olarak yer almıştır.Terapötik akran danışmanları sistem yaklaşımı, sosyo-kültürel kuram, bağlanma kuramı, gelişimsel travma, empati, direnç, dayanıklılık, problem çözme gibi pek çok konuda eğitimler almıştır. Projede bulunan sınıf ekiplerinin içinde çocuklarla eğitsel oyun etkinliklerinde yer alarak grup ruhunun yaratılmasını amaçlamışlar ve ayrıca eşleştikleri çocukların aileleri ile de iletişim içinde kalarak bireysel psiko-sosyal destek vermişlerdir. Akran danışmanlarının kendileri de haftalık gözlem raporları yazarak, akran desteği grubunda süpervizyonlar alarak ve vaka tartışmaları yaparak mesleki ve bireysel deneyimler kazanmışlardır...

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim