Yazar "Bozkurt, Serap" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Yeni kuşak tüketicide marka deneyiminin marka savunuculuğu üzerindeki etkisi: bir alan araştırması(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Bozkurt, Serap; Görkem, ŞenayAraştırma, marka deneyimi ve marka savunuculuğu kavramlarının daha iyi anlaşılabilmesi ve tüm yaşamlarını bilgisayar oyunları, müzik çalarlar, kameralar, tabletler, cep telefonları ve dijital çağın diğer tüm oyuncak ve araçlarıyla çevrili bir biçimde geçiren, yeni kuşak olarak tanımlanmış tüketicide, marka deneyimlerinin marka savunuculuğu üzerindeki etkilerini araştırmak, marka deneyimi ile marka savunuculuğu arasındaki ilişkiyi ve hangi marka deneyimlerinin daha güçlü marka savunuculuğu geliştirdiğini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. C?alışmanın birinci bölümde araştırma konusunun evreni olarak seçilen örneklemi oluşturan yeni kuşak tüketicinin çerçevesi çizilmiş, deneyimsel pazarlama ve marka savunuculuğu konularında literatür incelenmiştir. İkinci bölümde araştırma modeli, hipotezleri, verilerin toplanması, evren ve örneklem ve üçüncü bölümde araştırma analizleri, bulguları ve yorumları verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde sonuçlar, öneriler ve yorumlar yer almaktadır. Araştırmada marka deneyimlerinin marka savunuculuğuna etkilerinin tespiti için ölçme aracı olarak iki ölçek uyarlanmıştır. Anket sonucunda 930 katılımcıdan elde edilen bulgular YEM (Yapısal Eşitlik Modeli) ile analiz edilmiş ve marka deneyimi ve savunucukluk alt boyutları ile modellenmiştir. C?alışmanın sonunda marka deneyimlerinin marka savunuculuğu üzerine anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu tespit edilmiştir.