Yazar "Cansever, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Mobbing ve örgütsel sinizm ilişkisi Gebze'deki ortaokul öğretmenleri üzerinde bir uygulama(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017) Cansever, Sibel; Karasar, NiyaziBu araştırmanın amacı öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemi Kocaeli ili Gebze ilçesinde görev yapan 200’ü kadın, 155’i erkek toplam 355 ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmek için Kişisel Bilgi Formu, Mobbing (Psikoşiddet) Ölçeği ve Örgütsel Sinizm Ölçeği kullanılmıştır. Öğretmenlerin mobbing algı düzeylerinin düşük olduğu, mobbing algılarının cinsiyet, yaş, medeni durum, toplam hizmet süresi, kurumdaki hizmet süresi ve branş değişkenlerine göre bir farklılaşma göstermediği görülmüştür. Öğretmenlerin örgütsel sinizm tutum düzeylerinin düşük olduğu, örgütsel sinizm tutumlarının cinsiyet, yaş, medeni durum, toplam hizmet süresi ve branş değişkenleriyle bir ilişkisi bulunamazken kurumdaki hizmet süresine göre önemli düzeyde bir farklılaşma gösterdiği gözlenmiştir. Öğretmenlerin kurumdaki hizmet süresi arttıkça örgütsel sinizm düzeyleri de artmaktadır. Öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin mobbing algıları ile örgütsel sinizm tutumunun bilişsel boyutu arasında yüksek düzeyde bir ilişki bulunurken, örgütsel sinizmi tutumunun duyuşsal boyutu ve davranışsal boyutu arasında orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur.