Yazar "Demirci, Ezgi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın 5-6 yaş çocuklarının annelerinin sürekli kaygı düzeyleri ile çocukların benlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10) Demirci, Ezgi; Ramazan, OyaBu araştırmanın amacı, İstanbul ilinin Çekmeköy, Ümraniye, Ataşehir ilçelerinde bulunan 5-6 yaşındaki çocukların annelerinin sürekli kaygı düzeyleri ile çocukların benlik algısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olup olmadığına ve çocuğun (yaş, cinsiyet, kardeş sayısı), annenin (yaş, çalışma durumu, öğrenim durumu, ebeveynlik tutum algısı) özelliklerine göre aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunup bulunmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan 162 anne çocuk çiftinden bilgi toplamak için geliştirilen bilgi formu kullanılmıştır. Annelerin sürekli kaygı düzeylerinin ölçmek için Spielberger?in Sürekli-Durumluk Kaygı Envanteri uygulanmıştır. Anasınıfına devam eden 5-6 yaşları arasındaki çocukların benlik algılarını ölçmek için Demoulin Benlik Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında annelerin sürekli kaygı düzeyi ile 5-6 yaşlarındaki okul öncesi kuruma devam eden çocuklarının benlik algısı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Çocukların benlik algılarında; yaş, cinsiyet, kardeş sayısı, annenin yaşı, annenin çalışma durumu, annenin öğrenim durumu, annelerin ebeveynlik tutumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülmediği sonucuna ulaşılmıştır. Anasınıfı çocuklarının annelerinin sürekli kaygı düzeylerinin; çocuğun yaşı, cinsiyeti, annenin sahip olduğu çocuk sayısı, annenin yaşı ve ebeveynlik tutumuna göre anlamlı derece de farklılık bulunmamıştır. Annelerin sürekli kaygı düzeylerinin çalışma durumu ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmayan annelerin sürekli kaygı düzeyinin çalışan annelerden daha yüksek olduğu ve yükseköğretim mezunu annelerin sürekli kaygı düzeylerinin, ilköğretim ve ortaöğretim mezunu annelerden daha düşük olduğu görülmüştür.