Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demirli, Elif Sena" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Dokuz tip mizaç modeline göre okul temelli program geliştirme çalışmaları: Bir eylem araştırması
    (T.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Demirli, Elif Sena; Aşiroğlu, Sevim
    Bu araştırmanın amacı, özel bir okulun ilkokul ve ortaokul kademesinde, dokuz tip mizaç modeline göre okul temelli program geliştirme çalışmalarının ele alınma sürecini ortaya koymaktır. Araştırmada eylem araştırması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 100 ilkokul ve ortaokul öğrencisi, bir rehberlik ve psikolojik danışman, yedi sınıf rehber öğretmeni ve 100 veli oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak; çocuklar için dokuz mizaç modeli envanteri, yarı yapılandırılmış öğretmen görüşme formu, toplantı tutanakları ve araştırmacı günlüğü kullanılmıştır. Verilerin analizleri için frekans hesapları ve betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, dokuz tip mizaç modeline göre geliştirilen okul temelli program öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamış, öğretmenlere ise ders etkinliklerini mizaç modeline uygun geliştirme deneyimi kazandırmıştır. Ayrıca öğrencilerin süreç içinde hem akademik hem de sosyal yönden aşama kaydettikleri görülmüştür. Okullarda öğrencilerin mizaç tiplerinin tespit edilmesi çalışmalarının ve mizaç tiplerini dikkate alan program geliştirilme çalışmalarının yaygınlaştırılması önerilmektedir. Bu çalışmalara öğretmenlerin daha verimli katılabilmesi için okulların program geliştirme ve rehberlik psikolojik danışmanlık konularında uzman olan öğretmenlerden veya eğitimcilerden rehberlik hizmetleri almaları önerilmektedir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim