Yazar "Dicle, Abdullah Nuri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi dönemindeki 4 yaş ve 5 yaş çocuklarının matematik becerilerinin değerlendirilmesi(Maltepe Üniversitesi, 2019) Bilal, Aeman; Yıldırım, Gizem; Dicle, Abdullah NuriAmaç: Okul öncesi dönemi; çocukların matematik öğrenimi için kritik bir dönemdir. Kritik dönemi etkin bir biçimde değerlendirebilmek gerekir. Araştırmanın amacı normal gelişim gösteren 48-60 ve 60-72 aylık çocukların matematiksel becerilerinin belirlenmesidir.Yayın Yabancı uyruklu öğrencilerle yaşanan sorunlara ve bu sorunların çözümlerine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri(Maltepe Üniversitesi, 2019) Aydoğdu, Gözde; Coşkun, Sümeyye Efsane; Dicle, Abdullah NuriAmaç: Bu çalışmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan dil, sosyal uyum, aile katılımı, tutumlar gibi sorunlara yönelik hangi yöntem strateji ve çalışmaların yapıldığını incelemek için öğretmen görüşlerinin alınmasıdır. Yöntem: Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla nitel araştırma tekniklerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Samsun ve Tokat illerinde görev yapan, sınıfında yabancı uyruklu öğrenci olan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesinde nitel araştırma yöntemlerinin kullanılmasının temel amacı araştırma konusuna ilişkin derinlemesine bir bakış sağlamak, öğretmenlerin konu hakkında ne düşündüklerini ve böyle düşünmelerine neden olan etmenleri belirlemektir. Öğretmenlerin deneyimleri ve yorumları, konuya ilişkin gerçekçi ve derinlemesine bilgi elde edilmesini kolaylaştırması ve inceleme esnekliği sağlaması nedeniyle yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilerek çözümü yapılmıştır. Çalışmaya katılan, sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan okul öncesi öğretmenlerinden Samsun’ da görev yapan öğretmenler SOÖ1, SOÖ2, SOÖ3,…olarak, Tokat’ da görev yapan öğretmenler ise TOÖ1, TOÖ2, TOÖ3…olarak kodlanmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerle yaşanan sorunlara ve bu sorunların çözümlerine yönelik olarak okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerinin analizinde nitel veri analiz tekniklerinden biri olan “içerik analizi” tekniği kullanılacaktır. Görüşmelerin ses kayıt çözümü yapıldıktan sonra verilerin kodlanması aşamasına geçilecektir. Elde edilen verilerin incelenmesi, anlamlı bölümlere ayrılması, her bölümün kavramsal olarak neyi ifade ettiğinin anlamlı veri birimlerine dönüştürülmesi ve bunların kodlanmasından sonra taslak temalar-kategoriler arası ilişkiler belirlenecek, araştırma amaçları doğrultusunda düzenlenecek ve yorumlanacaktır. Nitel verilerin analizinde QSR NVivo 7.0 programı kullanılacaktır. Sınıfında yabancı uyruklu öğrenci bulunan okul öncesi öğretmenleriyle yapılan görüşmeler sonucunda; öğretmenlerin uyum sorunları, dil sorunları, aile katılımı, tutumlar ve bu sorunların çözümlerine tutumların iyileştirilmesine yönelik görüşleri incelenecektir.