Yazar "Direk, Nuran" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Düşünceleri düşünceye çevirmek(Maltepe Üniversitesi, 2006) Direk, Nuran; Çotuksöken, Yusuf; Neydim, NecdetDilimizde düş ve düşünce sözcüklerinin akrabalığı mutlu bir rastlantı mı yoksa dilin ana damarında akan bir felsefeyi mi gösteriyor, bilemiyorum. Ama ´´Çocuklar için Felsefe´´ (ÇİF) programlarının çocukların düş dünyasından düşünce dünyasına yapacakları yolculukta onlara eşlik, kılavuzluk etmek gibi bir amacı olduğunu söyleyebilirim...Yayın “Öğrenciyi düşündürmeden bir kazanım elde edilemez”(T.C.Maltepe Üniversitesi, 2020) Direk, NuranBugün ülkemizdeki eğitim sisteminin en büyük sorunu, ezbere dayalı olması. Sistem anlamayı değil, ezberlemeyi dayatıyor. Dolayısıyla okuduğunu anlamayan çocukların sayısı giderek çoğalıyor. PISA sınavı sonuçları da en büyük eksiğimizin okuduğunu anlamama olduğunu açıkça gösteriyor. Bu sorunun çözümünde çocuklara sorgulamanın yolunu açan felsefe eğitiminin rolü büyük. Türkiye Felsefe Kurumu Çocuklar için Felsefe Birimi Başkanı ve felsefe öğretmeni Nuran Direk ile Çocuklar için Felsefe Eğitimi, Değerler Eğitimi ve İnsan Hakları Eğitiminin önemi üzerine konuştuk.