Yazar "Durmaz, Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Pazarlama iletişiminde hedef kitleyi anlama sürecinin gelişimi: “Türkiye’de hedef kitleyi anlama odaklı güncel uygulamalar üzerine bir inceleme”(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Durmaz, Burak; Eyüboğlu, EzgiHedef kitle seçimi ve hedef kitleyi anlama birçok şirket için en önemli pazarlama kararlarından biridir. Bununla birlikte bir işletmenin pazarlama karmasını oluşturma, satın alma ve dağıtım kanalları gibi birçok kararı da işletmelerin hedef kitle seçim kararından etkilenmektedir. İşletmeler hedef kitleyi anlamada çeşitli pazarlama uygulamaları/metotları/analizleri kullanmaktadır. Bu bağlamda, sunulan bu tez çalışmasında pazarlama iletişimi alanında faaliyet gösteren ve aktif şekilde kampanyalar yürüten marka ve ajansların, hedef kitleyi anlama odaklı güncel uygulamalarını ve bu uygulamaların son yıllardaki dönüşümünü detaylı bir şekilde incelemek amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, pazarlama sektöründe 7 yıldan fazla deneyime sahip 12 uzmandan, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanan verilerin deşifre ve analizi sonucunda elde edilen bulgularla çalışma kapsamında belirlenen üç ana araştırma sorularının yanıtlanması öngörülmektedir. Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, hedef kitleyi anlamada dört ana tema ortaya çıkmıştır ve bu temalar kapsamında hedef kitleyi anlama irdelenmiştir. Sonuç olarak, dijitalleşme sonucunda hem pazarlama iletişiminin hem de hedef kitleyi anlama süreçlerinin dijitalleştiği ve gelecekte dijital teknolojilerin gelişimine göre evirileceği tespit edilmiştir.