Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Eraslan, Yusuf" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygılarının algıladıkları anne-baba tutumlarına göre incelenmesi
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Eraslan, Yusuf; Karadayı, E. Figen
    Bu çalışmanın temel amacını; anne baba tutumlarına göre gençlerin sınav kaygılarının değişip değişmediğinin incelenmesi oluşturmuştur. Çalışmada, İstanbul'daki altı ayrı özel okulda öğrenim gören; lise son sınıfta okumakta olan, toplam 211 kız ve erkek öğrenci yer almıştır. Verilerin toplanmasında, öğrenci ve ailelerini tanımak amacıyla, Kişisel Bilgi Formu, Anne-Baba Tutum Ölçeği, Spielberger Sınav Kaygısı Envanteri (SKE) kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, Cinsiyete göre bakıldığında kızların duyuşsallık puanı erkeklere göre daha yüksektir. Öğrencilerin anne ve babalarının hayatta olup olmamasına göre, ailelerinin medeni durumlarına göre, anne ve babanın eğitim durumuna göre, anne ve babanın çalışma durumuna göre, öğrencilere evlerinde derslerle kimin ilgilendiği durumuna göre, öğrencilerin derslerindeki başarısızlığı anne ve babadan saklayıp saklamamasına göre, öğrencilere iyi bir eğitim alması gerektiğine inanıp inanmadığına göre ise puanların farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere kendilerini nasıl bir öğrenci olarak gördüğü sorulmuş ve yapılan değerlendirmede, öğrencilerin kendilerini başarılı görüp görmeme durumuna göre duyuşsallık puanının farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Toplam puan açısından yapılan değerlendirmede ise, öğrencilerin kendilerini başarılı görüp görmeme durumuna göre toplam puanda farklılık olduğu görülmüştür. Kuruntu puanı açısından yapılan değerlendirmede, öğrencilerin kendilerini başarılı görüp görmeme durumuna göre kuruntu puanının farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere derslerindeki başarı ya da başarısızlığa kimin etken olduğu sorulmuş ve puanların etken olan kişiye göre farklı olup olmadığı incelenmiştir. Duyuşsallık puanı açısından yapılan değerlendirmede, farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Toplam puan açısından yapılan değerlendirmede ise, farklılık olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin ileride çocuğuna kendi annesi gibi davranıp davranmayacağına göre puanları açısından farklılık olup olmadığı incelenmiş, puanlarda farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Toplam puan güven aralıkları incelendiğinde ise aynı sonuca ulaşılmıştır. Kuruntu puanı açısından yapılan incelemede kuruntu puan ortalamalarının kesinlikle davranırım? belki davranırım? kesinlikle davranmam şeklinde sıralandığı görülmüştür. Öğrencilerin ileride çocuğuna kendi babası gibi davranıp davranamayacağına göre puanları açısından farklılık olup olmadığı incelenmiş ve duyuşsallık, kuruntu puanı açısından farklılık olmadığı toplam puan açısından ise farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim