Yazar "Erol, Aysun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Resmi ve özel ilköğretim okulu sınıf şube rehber öğretmenlerinin öğretimsel liderlik rollerinin karşılaştırılması(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Erol, Aysun; Temel, AliBu araştırmanın amacını resmi ve özel ilköğretim okullarında görevli sınıf rehber öğretmenlerinin öğretimsel liderlik rollerini ne düzeyde yerine getirdiklerini belirlemektir. Özel ve resmi ilköğretim okulu sınıf rehber öğretmenlerinin öğretimsel rollerini yerine getirmelerine ilişkin görüşleri, görüşleri arasında; cinsiyet, mesleki kıdem, öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı amacı doğrultusunda incelenmiştir. Yapılan araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2011?2012 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Anadolu Yakası'nda görev alan özel ve resmi ilköğretim okulu öğretmenleri oluşturmuştur. Bu kapsamda, 15 ilköğretim okulunda görev yapan ve basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 367 öğretmenle çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Hallinger (1983)tarafından geliştirilen ve Gümüşeli (1996) tarafından Türk Milli Eğitim sistemine uyarlanan?Öğretimsel Liderlik Ölçeği? kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda şu bulgular elde edilmiştir:Öğretmenlerin, görev yaptıkları okul türüne bağlı olarak; ?Okul Misyonunu Tanımlama düzeylerinin, Eğitim Programını ve Öğretimi Yönetme ile birlikte alt boyutlarda yer alan Öğretimi Denetleme ve Değerlendirme ve Öğrenci İlerlemesini İzleme davranışlarını gösterme düzeylerinin, Olumlu Öğrenme İklimi Geliştirme ile birlikte alt boyutlarda yer alan Öğretim Zamanını Koruma, Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme ve Meslek Gelişimini Sağlama? davranışlarını gösterme düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklılık yaratığı bulunmuştur. Cinsiyet değişkenine bağlı olarak; ?Okul Misyonunu Tanımlama ile birlikte Okulun Amaçlarını Geliştirme alt boyutunda ifade edilen davranışları gösterme düzeylerinin, Eğitim Programını ve Öğretimi Yönetme ile birlikte alt boyutlarda yer alan Öğretimi Denetleme ve Değerlendirme ve Öğrenci İlerlemesini İzleme davranışlarını gösterme düzeylerinin, Olumlu Öğrenme İklimi Geliştirme ile birlikte alt boyutlarda yer alan Öğretim Zamanını Koruma, Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme, Meslek Gelişimini Sağlama ve Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama? davranışlarını gösterme düzeylerinin anlamlı bir farklılık oluşturduğu bulunmuştur. Mesleki kıdemlerine bağlı olarak; ?Okul Misyonunu Tanımlama ile birlikte Okulun Amaçlarını Geliştirme alt boyutunda ifade edilen davranışları gösterme düzeylerinin, Eğitim Programını ve Öğretimi Yönetme düzeylerinin, Olumlu Öğrenme İklimi Geliştirme ile birlikte Varlığını Hissettirme, Meslek Gelişimini Sağlama ve Akademik Standartları Geliştirme ve Uygulama? alt boyutlarında ifade edilen davranışları gösterme düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı anlaşılmaktadır. Öğrenim durumlarına (mezuniyet) bağlı olarak da; ?Okul Misyonunu Tanımlama düzeylerinin, Eğitim Programını ve Öğretimi Yönetme düzeylerinin, Olumlu Öğrenme İklimi Geliştirme ile birlikte alt boyutlarda yer alan Öğretim Zamanını Koruma, Öğrencileri Öğrenmeye Özendirme, Meslek Gelişimini Sağlama ve Akademik Standartlar Geliştirme ve Uygulama? davranışlarını gösterme düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür.