Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Esener, Burcu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Kurum kimliği ve imajının tüketici davranışları üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma / A research to determine the effect of corporate identity and image on consumer behaviours
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Esener, Burcu; Özgeldi, Mürşide
    Ürün ve hizmetlerin çesitlenmesi, pazarın genislemesi, ürün kalitesi, bilgininönem kazanmasıyla beraber tüketicinin bilinçlenmesi ve tercihlerinin farklıürünlere dogru kayması gibi birçok sebep isletmeleri degisim ve rekabetortamında bırakmıstır. Bu rekabet ortamında isletmeler,müsterilerini ellerindetutabilmek, yeni müsteriler edinebilmek, müsterinin kuruma olan baglılıgınısaglayabilmek, ihtiyaçlarını ve beklentilerini bilmek durumundadır. Kurumçalısanlarının müsterilerle iliskileri, müsterilere davranısları, iletisim biçimleri;kurumun ürünü sunus sekli, sundugu ürün ve hizmetler, ürünü ve hizmetiylemüsteriye sagladıgı fayda, deger, kullandıgı teknoloji, üretim yöntemi; kurumunlogosu, mimarisi vb. ile isletmeler tüketicide bir takım izler bırakır. Bu izkurumun tüketicideki algılamaları, izlenimleri; kurumun tüketicideki ifadesidir.Dolayısıyla isletmeler tüketici tercihlerinin kendilerinden yana olmasını saglamakiçin özgünlükleri ve rakiplerinden farklılıklarıyla tüketicileri etkileme yolunagiderler.Bu çalısmanın da amacı, tüketici satın alma davranısları / tercihleri ile kurumkimligi ve imajının iliskisini, tüketici davranıslarında kurum kimligi ve imajınınetkili olup olmadıgını ortaya koymaktır.Bu amaç dogrultusunda isletmeler için rekabet üstünlügü sunan kurum kimligive imajı ayrıntılarıyla irdelenmistir. Tüketici, tüketici davranısları açıklanmıs;stanbul Anadolu yakası, Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye, Maltepe ve Kartal ilçesisınırlarında ikamet eden tüketicilere, beyaz esya sektörünü içine alan bir anketuygulanarak kurum kimligi ve imajının tüketici davranısları üzerindeki etkisiincelenmistir.Anket çalısmasında yapılan analizler sonucunda beyaz esya sektöründe tüketicitercihlerini etkileyen en önemli unsurların kuruma ve markaya duyulan güven,servis agının tatmin edici olması, garanti, ürün ve hizmet kalitesi oldugu sonucunavarılmıstır. Dolayısıyla kurum kimligi ve imajının etkisinin oldugu belirlenmistir.Kimlik ve imaj ile kuruma güven yaratılmaktadır. Müsteri iliskileri, her türlühizmet kalitesi ile kurum kimligi ve imajı güçlenerek kurum deger kazanmaktadır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim