Yazar "Horasan, Alparslan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın İş süreçleri bağlamında reklam süreçlerinin yönetimi ve bir model önerisi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Horasan, Alparslan; Kesebir, ZaferGeçtiğimiz yüzyılın sonlarından itibaren ekonomik çevre öyle hızla değişmektedir ki organizasyonlar bu hızlı değişime ayak uydurabilmek için çareler aramak zorunda kalmışlardır. Aslında bu çabalar, endüstri devrimi ile birlikte başlayan kitlesel üretimin beraberinde getirdiği sorunlarla birlikte başlamıştır. Bu sorunlar daha çok; daha fazla üretmek, maliyetleri düşürmek ve karlılık oranlarını artırmak şeklinde kendini göstermiştir. Bu sorunlara çözüm olarak çabalar daha çok yönetim üzerine yoğunlaşmıştır. Bu bağlamda; Klasik, Neo-Klasik, Sistem, Durumsallık, Toplam Kalite Yönetimi gibi yönetim anlayışları geliştirilmiş ve geçtiğimiz yüzyılda bu konuda bir çok uygulama gerçekleştirilmiştir. Organizasyonları geliştirmek ve hızla değişen ekonomik çevreye uyum sağlamak için son yıllarda bu konudaki çalışmalar daha çok süreçler üzerinde yoğunlaşmıştır. Bu kapsamda; İş Süreçlerinin Yeniden Tasarımı (Business Process Reengineering - BPR), Süreç İyileştirme, Faaliyet-Bazlı Yönetim, Kurumsal Yeniden Tasarım, Öğrenen Organizasyonlar, Değişiklik Yönetimi vb. bir çok teknik ve mekanizma konusunda araştırma ve uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Ancak bütün bu araştırma ve uygulamaların temelinde süreçler olmuştur. İş süreçlerinin yönetimi işte bu çabaların sonunda çıkmış son yaklaşımı ifade etmektedir. Toplam Kalite Yönetimi ve "European Foundation for Quality Management" (EFQM) Mükemmellik Modeli'nin ortak kriterlerinden biri olan süreçler, günümüz yönetim anlayışında öne çıkmaktadır. Süreç yaklaşımı, sürecin ne olduğu, süreçler ve yönetim arasındaki ilişki ile "süreçlerin yönetimi" ve "süreçlerle yönetim" konuları ve bunların fonksiyonel yönetim ile ilişkileri bu yaklaşımda önemli rol oynamaktadır. İş Süreçlerin Yönetimi adımlarından biri olan süreçlerin modellenmesi konusunda İş Süreçleri Yönetimi Gösterimi (Business Process Management Notation - BPMN) kullanılması son yaklaşımlardan biri olmaktan öteye Uluslararası Standartlar Organizasyonunun (International Organization for Standardization - ISO) bir standardı haline gelmiştir. İş süreçlerinin yönetiminde müşteri odaklılık esas olup organizasyona bütünsel bir yaklaşımı gerektirmektedir. Bütünsel yaklaşımdan kasıt tüm organizasyonun, amaç ve hedeflerine uygun olarak en verimli ve en hızlı bir şekilde müşteri ihtiyaçlarına göre yapılandırılmış süreçler olarak algılanması ve bu süreçlerin yönetilmesidir. Süreçlerin yönetilmesinden kasıt ise; süreçlerin tanımlanması, modellenmesi ve süreç kartlarının oluşturulması, süreç sahiplerinin belirlenmesi, süreç performans göstergelerinin belirlenerek süreçlere atanması, süreçlerin sürekli izlenerek analiz edilmesi ve iyileştirmelerde bulunulmasıdır. Bu açıdan kar amaçlı organizasyonlar kısaca işletmelerde; Üretim, Finans, Pazarlama ve Satış, İnsan Kaynakları, Araştırma-Geliştirme vb. fonksiyonlarını ilgilendiren süreçler, bütünsel olarak işletmenin amaç ve hedeflerine erişmek üzere faaliyet gösterirler. Bu tezde öncelikle işletmelerdeki fonksiyonlardan pazarlama süreçleri ele alınmış ve incelenmiştir. Pazarlama süreçleri ile ilgili modelleme örnekleri verilmiştir. Pazarlama karmasından ise "Tutundurma" ile ilgili süreçlerden reklam süreçleri yönetilmesine yönelik bir model önerilmiştir. Reklam süreçlerinin yönetilmesine yönelik olarak bir işletme içinde ve işletmeler arası faaliyetleri içeren süreç yönetimi çalışmaları örnek olarak verilmiştir. Bu çalışma kapsamında ISO'nun da standart olarak kabul etmiş olduğu İş Süreçleri Yönetimi Gösterimi kullanılmıştır. Bu modelle işletmeler reklam süreçlerini yönetebileceklerdir. Ayrıca, bu süreçler pazarlama karması süreçleri içinde olduğu kadar işletmenin tüm fonksiyonlarını içeren süreçler içindedirler. Bu nedenle bu modeli işletmenin tüm süreçlerine uygulamak mümkün olacaktır.