Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaca, Semra" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Development and validation of the mental health promotion scale
    (Wiley, 2021) Kadıoğlu, Hasibe; Karaca, Semra; Eren, Nurhan; Yurt, Seher
    Purpose: This study aimed to develop and validate a scale that assesses adults' mental health promotion abilities. Design and Methods: This study was conducted in Istanbul from October 2016 to May 2018. Three rounds of the Delphi method were conducted to develop the scale. Findings: After the third Delphi round, the experts reached a consensus on 93 scale items. Forty?six items were excluded from the scale based on exploratory factor analysis (EFA) results. In the last EFA of the 47?item scale, a 12?factor construct was found with an eigenvalue >1 that explained 64.3% of total variance. The overall Cronbach's alpha of the scale was .93. Practice Implications: This scale can be used to assess adults' mental health promotion abilities.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Görme engelli ergenlerle yürütülen yapılandırılmış bir grup eğitiminin etkinliği
    (Maltepe Üniversitesi, 2010) Karaca, Semra; Özaltın, Gülten
    Amaç: Bu çalışma, görme engelli ergenlerin iletişim becerileri, ergenlik döneminde değişim ve cinsel gelişim, sorun çözme, stresle baş etme yöntemlerine ilişkin belirlenen gereksinimlerine yönelik yapılandırılmış grup eğitiminin bilişsel ve davranışsal alanlarda etkinliğini değerlendirmek amacıyla öntest/sontest deney ve kontrol gruplu model kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Çalışmanın evrenini bir görme engelliler ilköğretim okulunun 6.,7.,8., sınıfına devam eden öğrenciler (n=113), örneklemini “basit rastgele örnekleme yöntemi” ile seçilen öğrenciler (20 kişi deney, 20 kişi kontrol) oluşturmuştur. Araştırmada veriler «Bilgi Formu», «Ön test/Son test» ve “Gözlem Listesi” ile toplanmıştır. Yapılandırılmış eğitim programı deney grubuna 8 oturumluk grup çalışması biçiminde uygulanmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, deney grubundaki ergenlere uygulanan eğitimin etkinliğine bakıldığında, ön test ile son test (z=-3.93, p=0.000), ön test ile bir ay sonraki kontroller arasındaki farkın ileri derecede anlamlı (z=-3.92, p=0.001) olduğu, son test ile bir ay sonraki kontroller arasında anlamlı fark olmadığı (z=-0.97, p=0.329) belirlenmiştir.Grup çalışması gözlem listesindeki davranışlar üzerinde olumlu biçimde etkili olmuş, eğitim öncesi ile eğitim sonrası ve kontrollerden alınan puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı (x²=5.97, p=0.001) farklılık olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Yapılandırılmış grup eğitiminin ergenlerin amaçlanan alanlarda bilgi düzeyleri ve davranışları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Hemşireler için vazgeçilmez bir kavram: kendini tanıma
    (Maltepe Üniversitesi, 2010) Karaca, Semra
    Kendini tanıma; psikolojik, fiziksel, sosyal ve felsefi boyutları olan karmaşık bir kavram olmasının yanı sıra; mesleki ve sosyal ilişkileri biçimlendiren, insanın yaşamdaki varoluşunu belirleyen en önemli süreçtir. Hemşirelik, hizmeti verenin ve hizmeti alanın insan oluşu göz önüne alındığında, iletişim ve kişilerarası ilişkilere temellenen bir meslektir. Hem bakım sunulan sağlıklı/hasta birey, aile ya da toplumun gereksinimlerini belirleyebilmek, sorunlarını tanımlayabilmek ve bu çerçevede bakımını gerçekleştirebilmek, hem de bu hizmeti sunarken kendi kişiliği ve iletişimsel özelliklerinin süreci nasıl etkilediğinin farkında olabilmek kendini tanımayı gerektirir. Kişisel gelişim ve yapılan işten doyum sağlamak açısından da kendini tanıma hemşirelik mesleği için oldukça anlamlı fırsatlar sunmaktadır. Bu makalenin amacı, kendini tanıma kavramını kuramsal çerçevede tartışarak, hemşirelik mesleğindeki önemine dikkat çekmektir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Ölüm yaklaşırken yaşananlar ve söylenebilecekler: bir gözden geçirme
    (Maltepe Üniversitesi, 2009) Işıl, Özlem; Karaca, Semra
    Ölüm bireyin fiziksel ve psikolojik anlamdaki son evresi olup, yaşamın kaçınılmaz bir parçasıdır. Ölüm terminal dönemdeki hasta için yaşamın, ailesi ve yakınları içinse sevilen birinin kaybı anlamına gelmektedir. Bir şeyden yoksun olma durumu olarak tanımlanabilen kayıp, yas sürecini başlatmaktadır. Hemşireler bireye, aileye ve topluma bakım veren sağlık profesyonelleridir. Terminal dönmedeki hasta ve aileye gereksinim duydukları bakımı sağlamak sorumlulukları arasında yer almaktadır. Kaliteli sağlık bakımı için terapötik iletişim kurmak ve sürdürmek gerekmektedir. Ancak hastanın beklenen ölümü, hemşirenin yaşamı koruma ve sürdürme amacına ters düşmekte, ölüm yok sayılabilmekte ve bu durum hasta ve aileleri ile iletişimde güçlüklere neden olmaktadır. Bu makale, terminal dönemdeki hasta ve ailesinin yaşadıkları güçlükleri ortaya koyarak, hemşire-hasta-aile üçgenindeki iletişime yönelik kuramsal bir çerçeve üzerine odaklanmaktadır.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    The Relationship between Self-Perception and Psychiatric Symptoms in a Group of Students Preparing for the University Entrance Examination
    (Kare Publ, 2010) Ünsal Barlas, Gül; Karaca, Semra; Onan, Nevin; Isil, Özlem
    Objectives: The aim of this study was to determine the relationship between self-perception and psychiatric symptoms in a group of adolescents preparing for the university entrance examination with respect to variables such as age, gender, parents' educational background, income level, type of school, and number of times the exam had been taken. Methods: This study was conducted among 161 private tutoring students. Information Forms, Brief Symptom Inventory (BSI) and Social Comparison Scale (SCS) were used as data collection tools. Percentage method, variance, correlation analysis, and t-test were used to evaluate the data. Results: The average SCS score of the students was 72.4 +/- 22.5. This score indicates that students' self-perceptions were positive when they compared themselves with peers. The BSI average score was 79.2 +/- 45.65, and sub-scale scores were as follows: anxiety 32.5 +/- 9.40, depression 30.4 +/- 8.93, negative self-perception 28.6 +/- 9.89, somatization 22.1 +/- 6.98, and hostility 16.9 +/- 5.47. The mental symptom frequency was low according to the average score results. When variables were compared with respect to BSI average scores, statistically significant differences were found in mental symptoms frequency according to the number of entries into the exams and income level. It was found that as income level increased, mental symptoms frequency decreased (F=7.81; p=0.001). A statistically significant high-level negative relationship was found between SCS and BSI and its subscales. The mental symptoms frequency increased with a negative self-perception of students. Conclusion: In general, students who take the elimination-based university examination, which affects an adolescent's future, do not have negative self-perception; however, gender, socioeconomic variables and repetitive entries to the exam may cause negative perception and this in turn may affect mental symptom frequency.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim