Yazar "Karacan, Vesile Ebrar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi(2022) Karacan, Vesile Ebrar; Bağlı, Melike TürkanBu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını, kendi eğitim geçmişlerinde okul öncesi eğitim alma durumları, ailede öğretmen olma durumu, cinsiyet, bölümü tercih etme nedenleri gibi değişkenlere göre incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna okul öncesi öğretmenliği programında okumakta olan 230 öğretmen adayıdahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak katılımcıların kişisel bilgilerihakkında bilgi edinmek amacıyla "Kişisel Bilgi Formu", mesleğe yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır, normallik varsayımları sağlanmadığı için Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis testleri ile sıra ortalamaları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, katılımcıların mezun olduğu lise türü, yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, üniversite türü, kendi eğitim geçmişlerinde okul öncesi eğitim alma durumu, ailede öğretmen olma durumu ve bölüm tercihinde etkilenme durumu gibi değişkenlerine göre mesleki tutum düzeylerinin anlamlı olarak farklılaşmadığı, bölümü tercih etme nedeni değişkenine göre öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir.