Yazar "Karakaya, Fulya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Meslek liselerinde görev yapan kadın yöneticilerin görüş ve deneyimlerinin incelenmesi / Examination of the opinions and experiences of female managers working in vocational high schools(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Karakaya, Fulya; Bağcı, Şükrü ErhanToplumsal cinsiyet eşitliği ve eğitim ilişkisi sosyal bilimlerin ele aldığı problemlerin en önde gelenlerindendir. Eğitim ve kadın hususu, toplumsal cinsiyet ayrımcılığı ve bu problemin yeniden üretilebilirliği sebebiyle son derece önemlidir. Öte yandan, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin en baskın yaşandığı alanlardan birinin de eğitim kurumları olması konunun daha da önemli bir noktaya gelmesine zemin hazırlamaktadır. Araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı meslek liselerinde görev yapan kadın yöneticilerin görüş ve deneyimlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama modelindeki bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu mesleki ve teknik anadolu liselerinde görev yapan 21 kadın yönetici oluşturmaktadır. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler tematik analiz ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, meslek liselerinde görev yapan kadın yöneticilerin karşılaştıkları zorluklar ve bu zorluklarla başa çıkma stratejilerini detaylı bir şekilde ortaya koymuştur. Zorlukların temelinde toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin etkileri görülmektedir. Kadın yöneticiler, genellikle iş yükü, aşırı sorumluluk, cinsiyet temelli ayrımcılık ve cam tavan sendromu gibi sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Ayrıca, uzun çalışma saatleri ve mesai kavramının olmaması, iş-özel hayat dengelerini kurmalarını zorlaştırmaktadır. Karşılaştıkları zorluklar ile başa çıkmada, öğrencilerin başarılarına katkıda bulunmanın, zor şartlar altında başarılı projeler gerçekleştirmenin ve iş yerinde olumlu bir çalışma ortamı yaratmanın büyük bir motivasyon kaynağı olduğu görülmektedir.