Yazar "Karga, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Öğrencilerin inanç, ibadet ve ifade özgürlükleri ile ilgili düşünceleri: İstanbul'daki farklı niteliklere sahip liselerde yapılan niteliksel araştırma(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Karga, Mehmet Ali; Akşit, BelmaDin, insanlık tarihi kadar eskidir ve insanın var olduğu tüm dönemlerde yaşantılarını etkileyerek günümüze kadar varlıklarını sürdürmüşlerdir. Din, inanç ve ifade kavramları ve bu kavramlardan yapılan çıkarımlar çok kültürlü toplumlarda farklı farklı olabilmektedir. Dünyanın seküler eksene kaydığı yönündeki düşüncelere rağmen; insanın inanma kapasitesi yüksek bir varlık olması sebebi ile bu kavramların ve kutsal sayılan diğer bütün unsurların insan hayatındaki yeri ve önemi azalmaz. Aksine modern toplumlarda her ne kadar dinin ‘görünmez’ bir hal aldığı düşünülse de, din ve inanç temelli fikir ve düşüncelerin kamusal alana taşınması, siyasallaşması ve gündelik hayata etkilerinin gittikçe daha belirgin bir hal almaya başlaması engellenememektedir. Bu tez için yapılan “Öğrencilerin İnanç, İbadet ve İfade Özgürlükleri ile ilgili Düşünceleri: İstanbul’daki Farklı Niteliklere Sahip Liselerde Yapılan Niteliksel Çalışma”da, hem bireyin hem de toplulukların şekillenmesinde çok önemli yeri olan din, inanç ve ifade kavramları çerçevesinden, lise öğrencilerinin inançlarını belirleme, inançlarının gereklerini yerine getirme, inançlarını özel ve kamusal alanda ifade edebilme özgürlükleri ile dinin hayatlarında teşkil ettiği yer, dini bilgilerini edinme yöntemleri, ebeveynlerinin ve ailelerinin dini çocuklarına aktarmada üstlendikleri rol, ibadet imkânları ve yöntemleri, ‘farklı’ olana, kendi inancından olmayan kişilere karşı tutum ve düşünceleri, diğer dinler ve inanç sistemleri ile ilgili bilgi ve fikirleri, ‘ötekileştirme’ konusuna bakışları, ‘laiklik’ kavramından anladıkları ve laik eğitim sistemi içerisinde zorunlu din derslerinin yeri hakkındaki görüşleri irdelenmeye çalışılmıştır. Araştırma verileri, bulunduğu yer, dini faaliyetleri, etnik karakterleri dikkate alınarak belirlenen 9 lisede, 13 odak grup görüşmeleri yapılarak toplanmıştır.