Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kari, Sezer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Türkiye'de sinema eğitiminin üretim sürecine yansımaları ve "Deneysel sinema"
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Kari, Sezer; Aytekin, Hakan
    Türkiye'de Sinema Eğitiminin Üretim Sürecine Yansımaları Ve "Deneysel Sinema" konulu yüksek lisans tezi çalışmasının yapılma amacı, Türkiye'de verilen sinema eğitiminin, sinema endüstrisi ile arasındaki bağı sorgulamak, ve geleceğin sinemacılarının eğitim, endüstri ilişkisine dair tutumlarını değerlendirmektir. Bu değerlendirmeyi yapabilmek içinde, Türkiye'den Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema Televizyon Bölümü incelenmektedir ve tezin son bölümünde bu bölüme mensup 85 öğrenciye uygulanan ankete yer verilmektedir. Türkiye'deki sinema eğitiminin doğruluğunu, geçerliliğini ve eksikliklerini analiz edebilmek için Avrupa'dan La Femis ve Amerika'dan American Film Institute (AFI) okullarının sinema eğitim modelleri incelenmektedir. Tez kapsamında sinema eğitiminde uygulamacı ve kuramcı anlayışın eşit ölçekli uygulanması savunulmaktadır. Bu tarz bir sinema eğitiminin ülkedeki sinema endüstrisiyle bağ kurmasının ise güçlü bir ülke sineması oluşturacağı düşünülmektedir. Tezde savunulan en önemli nosyon, bir sinema ekolü oluşturmak için yapılması gerekenin sinema eğitimi ile sinema endüstrisi arasındaki mesafenin kapanmasını sağlamaktır. Tez kapsamında, Türkiye'deki sinema eğitiminin kuramsal ağırlıklı ve uygulamacı yapıdan uzak bir tavır içinde olduğu savunulmaktadır. Bu kalıbın yıkılmasında ise "sinemada deneysellik" kavramının yardımcı olabileceği düşünülmektedir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim