Yazar "Kari, Sezer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Türkiye'de sinema eğitiminin üretim sürecine yansımaları ve "Deneysel sinema"(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Kari, Sezer; Aytekin, HakanTürkiye'de Sinema Eğitiminin Üretim Sürecine Yansımaları Ve "Deneysel Sinema" konulu yüksek lisans tezi çalışmasının yapılma amacı, Türkiye'de verilen sinema eğitiminin, sinema endüstrisi ile arasındaki bağı sorgulamak, ve geleceğin sinemacılarının eğitim, endüstri ilişkisine dair tutumlarını değerlendirmektir. Bu değerlendirmeyi yapabilmek içinde, Türkiye'den Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema Televizyon Bölümü incelenmektedir ve tezin son bölümünde bu bölüme mensup 85 öğrenciye uygulanan ankete yer verilmektedir. Türkiye'deki sinema eğitiminin doğruluğunu, geçerliliğini ve eksikliklerini analiz edebilmek için Avrupa'dan La Femis ve Amerika'dan American Film Institute (AFI) okullarının sinema eğitim modelleri incelenmektedir. Tez kapsamında sinema eğitiminde uygulamacı ve kuramcı anlayışın eşit ölçekli uygulanması savunulmaktadır. Bu tarz bir sinema eğitiminin ülkedeki sinema endüstrisiyle bağ kurmasının ise güçlü bir ülke sineması oluşturacağı düşünülmektedir. Tezde savunulan en önemli nosyon, bir sinema ekolü oluşturmak için yapılması gerekenin sinema eğitimi ile sinema endüstrisi arasındaki mesafenin kapanmasını sağlamaktır. Tez kapsamında, Türkiye'deki sinema eğitiminin kuramsal ağırlıklı ve uygulamacı yapıdan uzak bir tavır içinde olduğu savunulmaktadır. Bu kalıbın yıkılmasında ise "sinemada deneysellik" kavramının yardımcı olabileceği düşünülmektedir.