Yazar "Kavraz, Kenan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın İl eğitim denetmen yardımcılarının seçilme ve yetiştirilme süreçlerine ilişkin eğitim denetmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012) Kavraz, Kenan; Temel, AliBir eğitim kurumunun amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, eğitimin bütünlüğü ve eğitim sonucu çıkan ürün için büyük önem taşır. Eğitimi etkileyen sistemler arasında bütünleşmenin sağlanması ve her bir sisteme belirlenen amaçlar doğrultusunda, bütünlük bozulmadan rehberlik ve denetim yapılması zorunludur. Bu hizmeti gören denetmenlerin de seçimi ve yetiştirilmesinde aranılacak nitelikler büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, il eğitim denetmen yardımcılarının seçilme ve yetiştirilme süreçlerine ilişkin, eğitim denetmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, il eğitim denetmen yardımcılığı seçme sınavına katılabilmek için belli bir süre öğretmenlik tecrübesinin olması gerektiği, eğitim denetmen yardımcılarının seçilme sürecindeki sözlü sınavların objektif olarak yapılmadığı, bu sınavlarda kriterlerin tam olarak belirlenmesi gerektiği, seçme sınavına girebilmek için yüksek lisans, doktora ve yabancı dil bilme şartının olması, 3 yıllık yetiştirme sürecinin inceleme-araştırma, teftiş ve denetim, rehberlik ve soruşturma yapabilme yeterliği kazandırmaya yönelik ve uygulama ağırlıklı olması gerektiği, denetmen yardımcılarının yetiştirilme döneminde daha nitelikli hizmetiçi eğitim verilmesi, deneyimli denetmen sayısının az olduğu bölgelere atanan denetmen yardımcılarının kendisini yetiştirmesinde bu durumun olumsuzluk yarattığı, denetmen yardımcılarının birden fazla ilde farklı rehber denetmenlerle çalışmalarının sağlanmasının gerektiği gibi sonuçlar elde edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre, denetmen yardımcılarının seçilme ve yetiştirilme süreçlerine ilişkin bir takım öneriler geliştirilmiştir.