Yazar "Kaya, Ayhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Kız teknik ve meslek liselerindeki yöneticilerin, yöneticilik becerileri ile okul iklimi arasındaki ilişki / The relation between school atmosphere and managerial skills of managers at technical and vocational high schools for girls(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Kaya, Ayhan; Ölçüm Çetin, MünevverEtkili okula ulaşmada ilk adım etkili ve yeterli yöneticiye bağlıdır. Etkili okulların öğrenci başarısı üzerinde etkili olması ve güçlü öğretimsel liderler tarafından yönetiliyor olması öğretimsel liderlik araştırmalarına hız kazandırmıştır. Öğretimsel lider olarak okul müdürleri olumlu bir okul iklimi kurarak etkin öğrenmenin temelini oluşturmalıdır. Okul müdürleri okulun varlık nedeninin öğrencinin başarılı bir şekilde yetişmesini sağlamak olduğunu unutmamalıdır. Okullar, etkili bir eğitim ve öğretim sağlayabilmek için uygun ve olumlu bir örgüt kültürü oluşturmak zorundadırlar. Her örgüt kendi örgütsel kültürünün yansıması olarak ele alındığında, okullar için aynı yargıda bulunabiliriz. Her okul kendi örgütsel kültürü ile diğer okullardan ayrılır. Her okulun kendine özgü bir kültürel ve örgütsel yapısı olmakla birlikte, kimi zaman diğer okullarla da benzerlikler gösterir. Bir okulun örgütsel kültürünün oluşturulmasını ve bunların yönetici ve öğretmenlerce kabul alanına alınması, bir okulun başarısının şekillenmesinde bize yardımcı olur. Bu araştırmada örgütsel iklim ile yöneticilik becerileri arasındaki ilişki ele alınmakta ve bunların öğretmenler tarafından algılanma düzeyleri incelenmektedir. Araştırma, tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Çalışma evrenini, İstanbul ili Avrupa yakası sınırları içerisindeki normal öğretim yapan Kız Teknik ve Meslek Liseleri oluşturmuştur. Araştırma verileri, evrende bulunan 12 ilçede ki Kız Teknik ve Meslek Lisesinde görev yapan 350 bayan, 116 erkek öğretmene anket uygulanması sonucu elde edilmiş. Veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri için; frekans ve yüzdelik analizler, ilişkisiz grup "t" testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tek yönlü varyans analizinde anlamlı farklılaşma bulunduğu durumlarda post-hoc Scheffe testi ve pearson çarpım momentler korelasyon katsayısı gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Araştırma sonucuna dayanarak, cinsiyetin, yaş grubunun, kıdemin, eğitim düzeyinin ve görev türünün, 30 sorudan oluşan ölçeğe verilen cevaplarda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Böylece, yöneticilerin yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine yaptığı katkıların, öğretmenler tarafından algılanma düzeyi üzerinde önemli ölçüde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.