Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kubat, Sema" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    İçsel pazarlama uygulamalarının banka çalışanlarının müşteri yönlü davranışı ile ilişkisi ve bir araştırma
    (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Kubat, Sema; Pirtini, Serdar
    Günümüzde işletmeler, müşteri yönlü yaklaşımları geliştirebilmek için nihai müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarının yanı sıra, iç müşterileri olarak tanımladıkları işletme çalışanlarının ihtiyaçlarına da önem vermeye başlamışlardır. Bu çalışmada içsel pazarlama uygulamalarının banka çalışanlarında müşteri yönlü davranışa etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul ilinde bulunan bir kamu bankasının 276 çalışanının katılımıyla bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler; “Kişisel Bilgi Formu”, “İçsel Pazarlama Uygulamaları Ölçeği” ve “Müşteri Yönlülük Ölçeği” ile toplanmış ve SPSS 24.0 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre; banka çalışanlarının içsel pazarlama uygulamalarına yönelik genel algıları ile gelişim ve ödül boyutlarındaki algıları “olumlu”; vizyon boyutundaki algıları ise “olumsuz” dur. Çalışanların içsel pazarlama algıları yaş ve aylık gelire göre farklılık göstermemekte, buna karşın cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, meslekte çalışma süresi ile kurumda çalışma süresine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Çalışanların müşteri yönlü davranışları cinsiyet, yaş, medeni durum, aylık gelir, meslekte çalışma süresi ve kurumda çalışma süresine göre farklılık göstermemekte, eğitim durumuna göre ise anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Banka çalışanlarının içsel pazarlama uygulamalarından ödül, vizyon ve gelişim algıları müşteri yönlülük üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkiye sahiptir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim