Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Minaz, Melisa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Çocukluk çağı travmaları ve romantik ilişki doyumu arasındaki ilişkide çatışma çözme stillerinin ve ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaların aracı rolünün incelenmesi
    (T.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Minaz, Melisa; Bahtiyar, Başak
    Bu çalışmanın amacı kadınlarda çocukluk çağı travması ve romantik ilişki doyumu arasındaki ilişkide, ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaların ve çatışma çözme stillerinin aracılık rolünü incelemektir. Bu doğrultuda 18-50 yaş arasında, Türkiye’nin farklı şehirlerinde yaşayan 491 kadın katılımcı ile çalışılmıştır. Veri toplamak amacıyla Demografik Bilgi Formu, Çocukluk Çağı Travmaları Ölçeği, İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeği, Romantik İlişkilerde Çatışma Çözme Stilleri Ölçeği ve İlişki İstikrarı Ölçeğinin İlişki Doyumu alt boyutu kullanılmıştır. Sonuçlarda çocukluk travmaları, olumsuz ve boyun eğme çatışma çözme stili ve bilişsel çarpıtmalar arasında pozitif yönde ilişki saptanırken; bu değişkenlerle ilişki doyumu ile negatif yönde ilişki gözlenmiştir. Öte yandan, ilişki doyumu ile olumlu çatışma çözme stili arasında pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Yapılan regresyon analizi sonucunda romantik ilişki doyumu üzerinde çocukluk dönemi örselenme yaşantılarından duygusal ihmalin, çatışma çözme stillerinden olumlu ve olumsuz tarzın ve ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaların yordayıcı etkisi gözlenmiştir. Ayrıca, çocukluk çağı travmaları ile ilişki doyumu arasındaki ilişkiye ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaların ve çatışma çözme stillerinin (olumsuz, olumlu ve boyun eğici tarzların) aracılık ettiği belirlenmiştir. Mevcut çalışmanın ilişki doyumunun arttırılması ve sürekliliğine dair kapsamlı bir modelin ortaya konulmasının, literatüre katkı sağlaması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın bulguları, ilgili literatür ile değerlendirilmiş ve gelecek çalışmalara yönelik birtakım öneriler sunulmuştur. Ayrıca, çocukluk dönemi örseleyici yaşantılara sahip olan bireylerin, ileride romantik ilişkilerde yaşadıkları zorlukların azaltılmasına yönelik müdahalelerde mevcut bulguların sağlayabileceği katkılara yer verilmiştir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim