Yazar "Oltulu, Mehmet Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın İş değeri bağlamında öğretmenler arasındaki kuşak farklılıkları (İstanbul ili örneği)(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Oltulu, Mehmet Serkan; Çetin, ŞahinÖğretmenler toplumların geleceğine ışık tutan ve toplumların kalkınmasına büyük katkıda bulunan bireylerdir. Bu nedenle geleceğimize ışık tutan öğretmenlerin işlerine verdikleri değer hem geleceğimiz hem de geleceğimizi oluşturan gençlerimizin eğitimi açısından son derece önemlidir. Topluma yön veren ve toplumları geleceğe taşıyan öğretmenlerin toplumdaki yeri ve önemi tartışılamaz. Eğitim sisteminin temel taşı niteliğindeki öğretmenlerin iş yaşamı onların daha verimli olabilmesi adına dolayısı ile geleceğimizi daha kusursuz bir şekilde şekillendirmeleri adına önem taşımaktadır. Yapılan çalışmalar göstermektedir ki öğretmenlerin iş yaşamını yine onların iş değerleri doğrudan etkilemektedir. Her bireyin iş değerlerinin farklılık göstermesi haliyle öğretmenler arasında da iş değerlerinin farklı olmasını gerektirmektedir. İşte bu farklılığa sebep olan etmenlerden birisi de kuşak kavramıdır. Bu araştırma öğretmenlerin kuşak farklılıkları ile iş değerleri arasında nasıl bir ilişki olduğuna vurgu yaptığı için önem taşımaktadır. Bu araştırma öğretmenlerin kuşak farklılıkları ile iş değerleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Amaç doğrultusunda seçilen ölçekler, 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında İstanbul ili Sultanbeyli ilçesinde kamu ve özel okullarda görev yapan 331 öğretmene uygulanmıştır. Veri analizlerini yapmak üzere SPSS (Statistical Packages for the Social Sciences) programı ile bilgisayar ortamında değerlendirmeleri yapılmıştır. İş değerleri ölçeğine verilen cevaplar frekans, yüzde ve ortalama değerler verilerek betimlenmiştir. İş değerleri ölçeğinin alt boyutları ile yaş değişkeni yaş gruplarına göre farklılaşmasını analiz etmek üzere T-Testi ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. İş değerleri alt grupları ile yaş değişkeni yaş grupları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı, ilişki varsa ne yönde olduğunu belirlemek amacıyla Post Hoc Tukey testi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin sosyal-özgeci iş değeri ile yaş grupları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki görülmüştür. Araçsal maddi, araçsal destekleyici, saygınlık, içsel iş değerleri ile yaş grupları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki görülmemiştir.