Yazar "Oraz, Burcu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Ulusal eğitim programından Uluslararası Bakalorya (ıb) eğitim programına geçişte yöneticilerin liderlik zorlukları(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Oraz, Burcu; Çetin, ŞahinUluslararası Bakalorya teşkilatı tam kapsamlı K-12 eğitim programıdır. Program, eğitim yoluyla daha iyi bir dünya oluşturmak için yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öte yandan, okul liderliğinin uluslararası programları ulusal program ile birlikte yürütülmesinde ve uygulamada sorunlar ve zorluklarla karşılaştığı görülmektedir. Okul yönetiminde liderlik, okulun hedeflerine ulaşmasında etkili bir rol oynamaktadır. İyi bir lider eğitim kurumunun hedeflerine ulaşması için gereken kaynakları sağlama ve o kaynakları kullanma becerisine sahip olması gerekir. Tüm dünyada aynı eğitim kalitesi ile dünya vatandaşı yetiştirme amacında olan Uluslararası Bakalorya eğitim programı Türkiye?de 76 okulda eğitim verilmektedir. IB, kaliteli eğitim verirken saygılı, özenli ve kendine güvenen genç bireyler geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ulusal programa ek olarak Uluslararası Bakalorya eğitimi programını uygulamaya başlayan okulların idarecileri olan eğitimciler bu yeni eğitim sistemiyle birçok farklı liderlik becerisi geliştirmek zorunda kalacaklar. Eğitimin önemli lokomotiflerinden biri yönetim birimidir. Okul yönetiminde liderlik ise okulun amaçlarını gerçekleştirmesi açısından etkili rol oynamaktadır. İyi bir okul lideri, okul içinde hedeflenen amaçlara odaklanarak hem kaynak sağlayan hem de o kaynakların kullanılmasına dair yeterliliklere sahip olan kişi şeklinde ifade edilebilir. Eğitim liderliği ise sadece ulusal eğitimi yönetmek değildir, gerektiğinde uluslararası eğitimleri okul sistemine entegre etmektir. Türk eğitim sisteminde bu vizyona sahip liderler ile beraber uluslararası eğitim programları ülkemizdeki okullarda eğitim vermektedirler. Türk eğitim sistemi ile IB eğitim programı bir arada uygulayan yapan okullarda yöneticilik yapan eğitimciler, bu yeni eğitim sistemi ile farklı birçok liderlik anlayışı geliştirmek zorunda kalacaklardır. Bu araştırmada Türk eğitim sisteminde yöneticilik yapan eğitim liderlerinin IB eğitim programını bir arada yürütülmesinde yaşadıkları zorlukları araştırılacaktır.