Yazar "Peker, Enis" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Müşteri ilişkileri yönetiminin müşteri memnuniyetine ve satış profesyonellerinin satış performansına etkileri: Türkiye'nin en büyük 500 firması(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Peker, Enis; Kırdar, Yalçınİş hayatının değişmekte olan dinamizmi ve küreselleşmenin getirdiği rekabetin her geçen gün daha ağır hissedildiği günümüzde, müşteriler ile uzun vadeli ilişki geliştirmek ve sürdürmek oldukça önem kazanmıştır. Ayrıca, müşterilerden toplanan verilerin en doğru şekilde, nerede ve nasıl kullanılacağı da büyük önem taşımaktadır. Her gün daha fazla satmak zorunda olan ve kıyasıya rekabet eden şirketler için müşteri kazanmak ve kazanılanları kaybetmemek ciddi bir zorunluluk halindedir. Şirketler için müşteri memnuniyetini en iyi şekilde sağlamak, ayrıca satış ekibini etkili ve hedeflenen sonuçlar doğrultusunda yönetmek, orta ve üst yönetim için giderek daha da kritik hale gelmiştir. Bu çalışmada amaç, CRM’in işten-işe ve işten-tüketiciye iş alanlarındaki şirketlerin müşteri memnuniyetine ve bunun ile birlikte satış profesyonellerinin satış performansına olan etkisini Türkiye’nin en büyük 500 şirketinde araştırmak ve değerlendirmektir. Çalışmada, bilimsel araştırmada veri toplama tekniklerinden anket yöntemi ile telefon görüşmeleri yapılarak 5’li Likert soru tipi yaklaşımı kullanılmıştır. Günümüzde teknolojinin nasıl kullanıldığını ve kabul edildiğini anlamanın önemi yanında çalışma, CRM kullanımının şirketler için kritik öneme sahip olan müşterilerinin memnuniyetine ve ayrıca satışla ilgili olarak ta performansa olumlu yönde etkisini ortaya koymaktadır. Sonuç olarak, CRM’in şirketlerin çoğunluğu tarafından kullanılıyor olması ve etkileri üzerine yapılmış olan araştırma, yeni alanlardaki çalışmalara açıktır. Bu yeni araştırmalar, akademik çalışmalara ve profesyonel iş yaşamına önemli faydalar sağlayacaktır.