Yazar "Peker, Gizem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Farklı okul türüne geçiş yapan liseli ergenlerde içe yönelim davranış sorunları ile ergenlerin yeni çevreye uyumu, duygusal kontrolü ve algılanan yalnızlık düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Peker, Gizem; Çelen, Hacer NerminBu araştırmada, ergenlerde yeni çevreye uyum, algılanan yalnızlık düzeyi, duygu kontrolü ve davranış sorunları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma için farklı eğitim kademesine geçiş yapmış olan 9. ve 10. Sınıf öğrencileri araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma için, öğrencilerin velilerinin bilgilendirilmiş onamları alınarak çevrimiçi anketler yoluyla veriler toplanmıştır. Katılımcılara, sosyo-demografik bilgi formu, UCLA Yalnızlık Ölçeği, Güçler ve Güçlükler Anketi, Cortauld Duygu Kontrol Ölçeği ve Hacettepe Kişilik Envanteri uygulanmıştır. Araştırmaya 309 lise öğrencisi katılmıştır. Verilerin incelenmesinde, karşılaştırma testleri, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, cinsiyet ve sınıf değişkenleri bakımından katılımcıların algılanan yalnızlık düzeyi, davranış sorunları, duygu kontrol ve uyum sağlama becerileri açısından anlamlı farklılık saptanmamıştır. Ayrıca, kendilerine ait odası olmayan ergen katılımcıların davranış sorunlarının kendilerine ait odası olanlara kıyasla daha fazla olduğu saptanmıştır. Ayrıca, kardeş sayısı bakımından, bir kardeşi olduğunu belirten katılımcıların genel uyum puanları daha fazla sayıda kardeşi olan katılımcılara kıyasla anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Ailesiyle ayrı yaşayan öğrencilerin davranış sorunlarının ailesiyle birlikte yaşadığını belirten katılımcılara kıyasla daha fazla olduğu saptanmıştır. Ergenlerin davranış sorunları, yalnızlık duygu kontrol ve genel uyum düzeyleri arasındaki ilişki incelendiğinde, davranış sorunları ile yalnızlık ve duygu kontrol güçlüğü arasında pozitif yönlü; genel uyum düzeyi ile negatif yönlü ve anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca, ergenlerde davranış sorunları algılanan yalnızlık düzeyi ve duygu kontrol güçlüğü tarafından pozitif yönlü ve anlamlı düzeyde yordanmaktadır. Genel uyum düzeyinin yordayıcıları incelendiğinde, ergenlerin uyum sağlama düzeyleri yalnızlık ve duygusal sorunlar tarafından anlamlı düzeyde yordanmaktadır. Araştırmada elde edilen sonuçlar, kritik bir gelişim evresi olan ergenlikte dikkate alınması gereken psikososyal faktörlerin anlaşılması bakımından önemli veriler sunmaktadır. Yeni bir eğitim kademesi olarak lise eğitimine devam eden ergenlerin psikolojik durumu hakkında yapılan çalışmaların, ortaya çıkabilecek riskli davranışların ve psikolojik belirtilerin önlenmesine yönelik uygulamalara katkısı olabileceği düşünülen bu araştırmanın gelecekteki araştırmalarla desteklenebileceği düşünülmektedir.Yayın Farklı okul türüne geçiş yapan liseli ergenlerdeiçe yönelim davranış sorunları ile ergenlerinyeni çevreye uyumu, duygusal kontrolü vealgılanan yalnızlık düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Peker, Gizem; Çelen, Hacer NerminPeker, G. (2022). Farklı okul türüne geçiş yapan liseli ergenlerdeiçe yönelim davranış sorunları ile ergenlerinyeni çevreye uyumu, duygusal kontrolü vealgılanan yalnızlık düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi / Investigation of the relationship between thebehavior problems of indoor attraction in highschool adolescents switching to a differentschool type, and their adaptation to the newenvironment, emotional control, and perceivedloneness level. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.