Yazar "Polat, Ferhat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Siyasi partilerin seçim propagandalarında kullandıkları kitle iletişim araçları(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Polat, Ferhat; Odabaş, BattalKitle iletişimi çağımızın bir olgusudur. Bireysel iletişim herhangi bir teknolojik altyapı gerektirmezken, kitle iletişimi son derece gelişmiş görsel-işitsel elektronik aygıtlarla sağlanmaktadır. Sağlanan bu aygıtlar doğrultusunda yapılan çalışma, Siyasi Partilerin Propagandalarında Kullandıkları Kitle İletişim Araçlarının neler olduğu değerlendirilmiştir. Bu araçlar, iletişim faktörü temele alarak iletişimin öğeleri doğrultusunda konu ele alınmıştır. En az iki öğe arasındaki etkileşimi temele alan iletişim tarih boyunca farklı şekillerde ortaya çıkmıştır. İletişim popüler şekline göre siyasi partilerin seçim araçlarını seçip kullandıklarını söyleyebiliriz. Günümüzde sosyal medyanın toplum tarafından baskın olarak kullanılması siyasi partilerin bu platformu seçim propaganda aracı olarak kullanması bu durumun en güzel örneklerinden birini teşkil etmektedir. Siyasi partilerin seçim propagandalarında kullandıkları kitle iletişim araçları, tarihi süreç içerinde farklılıklar gösterdiği yapılan çalışmada elde edilmiştir. Çalışmada verilerin elde edilip değerlendirilmesinde literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. Diğer bir ifadeyle doküman incelemesi olarak adlandırılan bu çalışmada farklı kaynaklardan yararlanılmıştır. Bu kaynaklar incelendiğinde, siyasi partilerin seçimlerde propaganda amacıyla kullandıkları araçlar, dönemin ekonomik koşullarıyla da doğrultulu olduğu görülebilir. Bu koşulların gelişmiş olması kullanılan seçim propaganda aracının da gelişmişlik düzeyine yansımıştır. Siyasi partilerin seçim dönemlerinde partinin seçim programını seçmen kitlesine ulaştırmak amacıyla kullandıkları araçlar birbirinden farklı iletişim türlerini içerinde barındırmasına dikkat edildiği çalışmada gözlemlenmiştir.