Yazar "Sancak, Aycan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Altı ile onbir yaşları arasında anksiyete bozukluğu olan çocuklarla dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların WISC-R performans testlerinin karşılaştırılması / The comprasion of children with attention deficit, hiperactivity disorder and those who are anxiety disorder at the ages of 6 to 11 by WISC-R performance test(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Sancak, Aycan; Uluğ, MücellaBu araştırma; yoğun anksiyeteye bağlı olarak ortaya çıkan dikkat dağınıklığını WISC-R performans alt testlerinden alınan puanlarla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini, Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Ruh Sağlığı Polikliniğine Temmuz-2005 ve Şubat 2006 tarihleri arasında başvuran DEHB ve Anksiyete Bozukluğu tanısını ilk defa alan 6-11 yaşları arasında zihinsel özrü olmayan ve Çocuk Hastalıkları muayenesi normal olan 60 (30 kız, 30 erkek) çocuk oluşturmuştur. Araştırmaya alınan deneklere uygulanan WISC-R testinde genel zeka ortalamaları 90-100 (normal zeka) puanları arasındadır. Çocuklara uygulama öncesi ilaç tedavisi uygulanmamıştır. Araştırmada deneklere Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği Geliştirilmiş Formu (Wechsler Intelligence Scale for Children Revised: WISC-R) bireysel olarak uygulanmış ve her uygulama yaklaşık olarak 1 saat 15 dakika sürmüştür. Uygulanan WISC-R'ın performans alt test ortalamaları istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Tamamlayıcı istatistiksel yöntemlerinin (ortalama, standart sapma) yanı sıra, niceliksel verilerden ikili grupların karşılaştırılmasında Student T-test yöntemi, üçlü verilerin karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi ANOVA kullanılmıştır. Niteliksel değişkenler ise Ki kare testi ile karşılaştırılmıştır. Sonuçlar tablolar halinde gösterilmiştir. Anksiyete bozukluğu ve DEHB olan çocukların WISC-R performans alt testlerinden aldıkları puanlar karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı farklılık çıkmamıştır. Anksiyete bozukluğu, DEHB ve kontrol grupları arasında parça birleştirme, şifre alt test ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Anksiyete bozukluğu ve kontrol grubundaki çocukların WISC-R performans alt testlerinden parça birleştirme testi ortalamaları ile DEHB ve kontrol grubundaki çocukların şifre testi ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Erkek çocuklarından ise anksiyete bozukluğu, DEHB ve kontrol grupları arasında şifre performans alt testinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır. Sonuç olarak bu çalışma ile , anksiyete bozukluğu belirtileri ile Çocuk Ruh Sağlığı Kliniklerine başvururan çocukların değerlendirilmesi aşamasında kullanılan WISC-R'ın performans alt testlerinin, DEHB bozukluğu olan çocuklarınkine benzer özelliklere sahip olduğu gösterilmiştir. Elde edilen bulgular tartışılmış ve bu doğrultuda anksiyete bozukluğunun tanısal değerlendirilmesinde dikkat dağınıklığı belirtilerininde ele alınılması önerilmektedir.