Yazar "Sel, Yaren" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Gerçek ötesi çağda marka iletişimi(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Sel, Yaren; Yavuz, ŞenayAraştırmanın ana amacı, marka sadakati ile gerçek ötesi kavramı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, marka iletişiminde önemli bir yere sahip olan marka sadakatinin katılımcılar tarafından algılanış biçimlerini ortaya koyma ve markalar ile ilgili elde ettikleri bilgilerin gerçekliğini algılayışlarında gerçek ötesi kavramının rolünü belirleme açısından önem taşımaktadır. Araştırma, katılımcıların gerçek ötesini algılayışında etkili olan marka sadakati boyutları konusu ile sınırlandırılmıştır. Bu çalışmanın araştırma grubunu, İstanbul il sınırları içinde yaşamını sürdüren 405 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak belirlenen online ankette, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu” ve araştırma değişkenleri için “Marka Sadakati Ölçeği”, “Bilgi Kaynaklarına Güven Ölçeği” ve “Bilgi Bolluğuna Karşı Tepki Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında demografik özelliklere göre marka sadakati ve gerçek ötesi algısının değiştiği, marka sadakati ile gerçek ötesi kavramı arasında güçlü pozitif bir ilişki bulunduğu ve bu ilişkinin medya araçlarını kullanım sıklığına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.