Yazar "Solak, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın K12 düzeyi eğitim hizmetlerinde pazarlama karması ve kurumsal itibar ilişkisinin kayıt etme kararına etkisi(T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Solak, Sibel; Telli, GoncaBu çalışmada K12 Düzeyi Eğitim Hizmetlerinde Pazarlama Karması Ve Kurumsal İtibar İlişkisinin Kayıt Etme Kararına Etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2021-2022 yılında İstanbul’da K12 seviyesinde özel okulda çocuğu okuyan 400 veli üzerinden yapılmıştır. Bu çalışmada pazarlama karması, Ağızdan Ağıza Pazarlama, Kurumsal İtibar ve kayıt etme kararına ilişkin ölçeklerden oluşan bir anket oluşturulmuş ve veriler bu anket aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma ölçeklerin güvenilirliği Cronbach’s Alfa katsayıları ile değerlendirilmiştir. Analizlere geçilmeden önce normallik varsayımları kontrol edilmiş, sürekli veriler arasındaki ilişki korelasyon analizi ile yapılmıştır. Hipotezlerin sınanması amacıyla bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerindeki etkisi regresyon analizleri ile incelenmiştir. Basit regresyon analizlerinde enter yöntemi kullanılırken çoklu regresyon analizlerinde stepwise yöntemi kullanılmıştır. Doğrudan ve dolaylı etkilerin incelendiği analizlerde aracılık etkisi dolaylı etki bulgularına göre değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre pazarlama karmasının ve pozitif ağızdan ağıza pazarlamanın kurumsal itibar üzerinde, kurumsal itibarın da kayıt etme kararı üzerinde pozitif ve anlamlı etkisi olduğu görülmüştür. Pazarlama karması ile kayıt etme kararı arasında ilişki incelendiğinde pazarlama karmasının kayıt etme kararı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma modelinde yer alan Pozitif ağızdan ağıza pazarlama ve kayıt etme kararı arasında ise yine pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Pazarlama karması ve kurumsal itibarın alt boyutları bazında incelendiğinde ise hipotezler kısmen desteklenmiştir. Araştırma modelinde yer alan kurumsal itibarın aracılık rolüne baktığımızda pazarlama karması ile kayıt etme kararı ve pozitif ağızdan ağıza pazarlama ile kayıt etme kararı arasındaki ilişkide kurumsal itibarın aracılık rolünün bulunduğu görülmüştür.