Yazar "Soltekin, Furkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Hobbes ve Kuçuradi’de Bir Kişinin Değeri(2019) Soltekin, FurkanGünümüzde değerlerin kişiden kişiye değişebilen birtakım göreceli kavramlar oldukları ve bununla ilişkisinde, bir kişinin değerini belirleyen şeylerin o kişiyi değerlendirenlere bağlı olduğu; dolayısıyla kişinin değerinin o kişiye ait bir şey olmaktan çok, o anki koşul ve durumlara göre o kişiye yüklenen bir şey olduğu düşüncesi hakimdir. Bu çalışmada bu düşüncenin Hobbes felsefesindeki kökleri araştırılacak, iyi, mutluluk ve güç kavramlarıyla ilişkisinde bir kişinin değeri hakkındaki görüşü ortaya konulacaktır. Diğer taraftan, Hobbes’unbu düşünceleri ile Kuçuradi’nin değerlerin göreceli olmadığını, aksine bazı kişilerce hayata geçirilebilen ve hakkında felsefi bilgiye ulaşılabilen bir takım insansal olanaklar olduğunu savunan görüşü karşılaştırılacakve günümüzde karşılaştığımız insansal sorunların saptanmasında ve çözüm yollarının araştırılmasında bu görüşlerden hangisinin bizler için yol gösterici olabileceği tartışılacaktır.Yayın KİŞİLERİN YAŞAMI ANLAMLANDIRMA BİÇİMLERİ VE MUTLULUĞA BAKIŞ AÇILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ(2021) Soltekin, Furkan; Çil, Dilek ArlıBu çalışmanın amacı, felsefe alanındaki literatürde ortaya koyulan, kişilerin yaşamı anlamlandırma biçimleri ve mutluluğa bakış açıları arasındaki ilişkilerin, nitel araştırma aracılığıyla derinlemesine irdelenmesi ve anlaşılmasıdır. Literatüre göre, iki tür mutluluk anlayışı ve iki farklı anlamlandırma biçiminden söz edilebilir. Bunlar, Hobbes’un ortaya koyduğu hazza dayanan mutluluk anlayışı ve Aristoteles tarafından geliştirilen erdeme dayalı mutluluk anlayışıdır. İki farklı anlamlandırma biçimi ise, şeyleri öznel yararla bağlantılı olarak değerlendirme ve şeylerin kendi değerini görerek değerlendirmedir. Bu çalışmada, İnsan ve Toplum Bilimleri alanında çalışan akademisyenlerin yaşamlarını anlamlandırma biçimlerinde bu ikiliğin görülüp görülmediği ve bu anlamlandırma biçimleriyle mutluluğa bakış açıları arasında nasıl bir ilişki olduğu araştırılmıştır. Katılımcıların, İnsan ve Toplum Bilimleri alanında çalışan akademisyenler olmasının nedeni, çalışma alanları dolayısıyla “mutluluk” ve “anlam” kavramları üzerine düşünme gereğinin daha fazla oluşudur. Çalışmanın amacına uygun bir şekilde, 22 katılımcıya, yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak anlam, mutluluk, amaç ve değer kavramlarıyla bağlantılı sorular yöneltilmiş ve bu kavramları nasıl içeriklendirdikleri incelenmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgulardan hareketle, yaşamı öznel yararları ile bağlantılı olarak anlamlandırılan katılımcıların mutluluğu hazzın varlığı olarak gördüğü, yaşamı, şeylerin kendindeki değerini görerek anlamlandıran kişilerin ise mutluluğu, erdemlere ve tür olarak insanın değerlerine dayalı bir iyi olma hali olarak gördüğü sonucuna varılmıştır. Böylece, felsefe literatüründe ortaya koyulan, yaşamı anlamlandırma biçimleri ve mutluluğa bakış açıları arasındaki ilişkilerin, katılımcı akademisyenlerin düşünüşlerindeki karşılıkları gösterilmiştir.