Yazar "Tekin, Selvi Simge" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Ebeveynlik stilleri ile 48-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerileri ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişki(T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Tekin, Selvi Simge; Diker Coşkun, YelkinBu araştırmada, ebeveynlerin ebeveynlik stilleri ile 48-72 aylık çocuklarının duygu düzenleme ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 48-72 aylık çocuğa sahip 183’ü anne 23’ü baba olmak üzere 206 ebeveyn katılmıştır. Araştırmada yer alan katılımcılara, demografik özellikleriyle ilgili bilgi almak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Ayrıca katılımcıların ebeveynlik stillerini ölçmek için Ebeveyn Tutum Ölçeği, çocukların duygu düzenleme becerisi düzeylerini ölçmek için Duygu Düzenleme Ölçeği ve çocukların öz düzenleme becerisi düzeylerini ölçmek için 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz Düzenleme Becerileri Ölçeği (Anne Formu) kullanılmıştır. Elde edilen verilere ilişkin betimsel istatistikler frekans, yüzde, ortalama ve standart sapmalar ile hesaplanmış olup ebeveynlik stilleri, çocukların duygu düzenleme becerileri ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkiler ise Pearson Korelasyon Analizi yapılarak incelenmiştir. Ebeveynlik stilleri ile çocukların duygu düzenleme ve öz düzenleme becerilerinin demografik özelliklere göre incelenmesinde ise Bağımsız Örneklem t Testi ve Tek Yönlü Anova Testi kullanılmıştır. Anova testi sonuçlarında gruplar arasındaki farkların belirlenmesi için ise Post-Hoc testlerinden olan Scheffe Testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, ebeveynlik stillerinin çocuk cinsiyeti, anne çalışma durumu, çocuk yaşı, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, gebeliğin planlı olup olmaması ve çocuk sayısına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği; çocukların duygu düzenleme becerilerinin çocuk sayısına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği; çocukların öz düzenleme becerilerinin ise çocuk cinsiyeti, anne çalışma durumu, çocuk yaşı, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ve çocuk sayısına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca ebeveynlerin demokratik tutumları ile çocukların duygu düzenleme becerileri arasında negatif; ebeveynlerin otoriter ve aşırı koruyucu tutumları ile çocukların duygu düzenleme becerileri arasında ise pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Ebeveynlik stilleri ile çocukların öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkide ise ebeveynlerin demokratik tutumları ile çocukların öz düzenleme becerileri pozitif; ebeveynlerin otoriter tutumlarıyla çocukların öz düzenleme becerileri ise negatif yönde anlamlı ilişkiye sahip bulunmuştur. Çocukların duygu düzenleme becerileri ve öz düzenleme becerileri arasında ise negatif yönde anlamlı bir ilişki görülmüştür.