Yazar "Telli Yamamato, Gonca" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın İş kazalarının önlenmesinde sanal gerçeklik teknolojisi ile deneyimsel öğrenme(Maltepe Üniversitesi, 2018) Telli Yamamato, Gonca; Zümrüt, Neylan; Altun, DenizÖğrenen makineler, sürücüsüz otomobiller, "cankurtaran" dronlar, yemek siparişini alırken müşteri ile sohbet eden yazılımlar, duyguları analiz eden tarayıcılar, cerrahi operasyon yapan robotlar gibi unsurlarla gelen bilgi çağı, baş döndüren bir hızla hayatımızı şekillendirmektedir. Ancak dijitalleşen bu dünyanın başrolünde hala insan olduğunu göz önüne alarak davranmak gerekmektedir. Bilgiyi değere dönüştüren, hedefe sürece ve sonuca anlam katan insan, tüm zamanların en değerli kaynağı olmaya devam ederken dünya genelinde her yıl binlerce kişi iş kazaları ve meslek hastalıkları sonucu yaşamını ya da çalışma gücünün kaybetmektedir. Sürdürülebilirliği hedefleyen işletmeler, insan kaynağını işle bağlantılı risklerden korumak ve potansiyelinin performansa dönüşmesini engelleyen unsurları en aza indirgemek için, teknolojiye her geçen gün daha fazla yatırım yapmaktadır. Bu çalışmada, iş kazaları ve meslek hastalıkları ile ortaya çıkan travma ilişkili psikolojik bozuklukların tedavisinde kullanılan "kontrollü maruz bırakma" yönteminin, bu kaza ve hastalıkları oluşmadan önlemek amaçlı eğitimlerde "sanal gerçeklikle deneyimsel öğrenme" tekniği olarak kullanılması incelenmiştir. Stratejik insan kaynakları bakış açısı ile "tazmin edici" nitelikteki reaktif yaklaşım yerine "önleyici" nitelikteki proaktif yaklaşıma geçilmesinin, işletmelere sağlayacağı yönetsel, finansal, itibari katkılar ortaya konmaya çalışılmıştır.Yayın Türkiye’de yükseköğretim sistemi üzerine düşünceler(Durmuş Günay, 2018) Telli Yamamato, GoncaDünyada bilgi çağına yönelimler bazen isteyerek bazen de zorlayarak yükseköğretim kurumlarında değişimlere ve farklı çözüm arayışlarına yol açmaktadır. Eski ve klasik tarzda eğitim veren ve güncel anlamda beklenen değerleri sunamayan, gelecekteki değişime bireyleri hazırlayamayan ya da araştırma potansiyelini bu gelişmelere uyarlayamayan yükseköğretim kurumlarının da ayakta kalmasının zor olduğu düşünülmektedir. Dünyada yaşanan bu teknolojik değişimden üniversiter kurumların kendini uzakta tutmasına ve etkilenmemesine imkân bulunmamaktadır. Çevrimiçi teknolojiler her noktada bireyleri kuşatmaktadır. Türkiye’nin de kendi yükseköğretim sistemi içerisinde mevcut yapıların getirmiş olduğu ataletten arınması, gençleri etkileyebilecek şekilde bir cazibe merkezi haline gelebilmek için daha atak, hayal gücü ve fikir geliştiren program ve uygulamalara yönelmesi gerekmektedir. Dünya’daki ve Türkiye’deki var olan sistemleri ana hatlarıyla ele alarak bir kavram haritası çerçevesinde değerlendirdiğimiz unsurların detaylandırılmasıyla özgün bir çalışma ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Burada en hızlı gelişme sağlayabilecek e-öğrenme potansiyeline de değinilmiş MOOCs’ların gelişimi üzerinde durulmuş ve ülkemizde gerçekleşen bazı zoraki hatalı uygulamaların uzaktan öğretimle geniş kitlelere hizmet sunabilecek sistemleri güdük bırakması gibi sorunlara yol açtığı ve bu boşlukları doldurabilen yapıların yakın gelecekte üniversitelerle dahi yarışabileceği öne sürülmüştür.