Yazar "Tire, Engin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Fotoğrafta görsel araştırma yöntem ve teknikleri: Bir literatür incelemesi(T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Tire, Engin; Batuş, İclal GülBu çalışma fotoğrafı temel alan araştırma tekniklerin kavramsal ve metodolojik açıdan inceleyerek, bilimsel araştırmada fotoğrafın bir araç olarak nasıl kullanılması gerektiğini anlamaya ve araştırma seti ile bu tekniklerin nasıl uygulandığını keşfetme amacı taşır. Çalışma keşifsel bir tez olarak, makalelerin nitel içerik analizi yöntemine dayanır. Bu bağlamda fotoğrafı temel alan teknikler literatür taraması ile ortaya çıkarılmış, daha sonra 2010-2023 yıl aralığında Scopus veri tabanında kullanım sıklıkları belirlenmiştir. Kullanım sıklığının en çok olduğu belirlenen fotoğrafla ortaya çıkarma görüşmesi, foto makale, foto-ses, fotoğrafla belgeleme, foto-günlük, oto-fotoğraf, foto etnografi ve foto-anket teknikleri çalışmanın evreni olarak kabul edilmiştir. Bu tekniklere ait 119 makale örneklem olarak kabul edilmiş ve nitel içerik analizleri yapılmıştır. Bu analizler sonucunda fotoğrafı temel alan tekniklerin kullanım sıklıklarının ve bu makalelerde kullanılan fotoğraf sayılarının arttığı tespit edilmiştir. Bu tekniklerin istenirse tek teknik olarak, istenirse geleneksel tekniklerle beraber kullanılabileceği saptanmıştır. Fotoğrafı temel alan tekniklerle beraber en çok kullanılan tekniklerin görüşme ve gözlem teknikleri olduğu görülmüştür. Foto-anket tekniğinin diğer tekniklerden farklı olarak nicel bir teknik olduğu, buna karşın foto makale tekniğinin ise diğer tekniklerden farklı olarak araştırmacı odaklı bir teknik olduğu saptanmıştır. Foto makale tekniği dışında her teknikte örneklemde yer alan makalelerde en az bir denek kullanıldığı görülmüştür. Makalelerin büyük bir çoğunluğunda kullanılan fotoğrafların kaynağının denekler olduğu saptanmıştır. Bu iki bulgu güncel araştırmalarda katılımcı araştırmalara bir yönelim olduğunu ortaya çıkarmıştır. Araştırma sürelerinin çalışma alanına göre 1 gün ile 4 yıl arasında büyük bir aralıkta yer aldığı görülmüştür. Makalelerin bilim alanlarının 16 farklı bilim alanından olması bu tekniklerin sosyal bilimlerin çoğu alanında kullanılabileceğini göstermiştir.Yayın A survey of corporate communication professionals' perspective on social listening and analytics(Emerald Group Publishing Ltd, 2023) Yavuz, Şenay; Tire, EnginPurposeThe present research aimed to identify the motivations, needs, wants, preferences and limitations of corporate professionals with regard to business social analytics.Design/methodology/approachOnline interviews were conducted with 26 professionals the majority of whom work at the management level at 20 reputable corporations in Turkey. Both qualitative and quantitative data was collected during these interviews, which lasted an average of one hour.FindingsThe findings shed light on the motivations of corporate professionals for monitoring social media and other digital media, their perceived capability and limitations in doing so, the media that they monitor and wanted to monitor if possible, their criteria and processes for working with service providers in the field of business social analytics, their needs which are not fully met by service providers, their suggestions on service improvement and their reflections on how internal and external customer data can be analyzed with an integrated approach.Originality/valueThis research is an attempt to bridge the gap between the priorities of engineers who generate artificial intelligence for the purposes of social listening and analytics and the end users, e.g. corporate communication professionals. Only by doing so, this field, which is getting more and more important as people spend more time online, will reach its full potential and benefit corporations by providing fruitful insight upon which strategic steps can be taken.