Yazar "Toplu, Delya Berna" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Resmi ve özel lise yöneticilerinin iş güçlükleri ve iş tatmin durumları / The situations of job difficulties and job satisfaction of private and state schools directors(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Toplu, Delya Berna; Temel, AliBu araştırmanın amacı, resmi ve özel lise yöneticilerinin iş güçlükleri ve iş tatmin durumlarını ortaya koyarak çözüm önerileri getirmektir. Bu amaçla, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olarak sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, resmi ve özel lise yöneticilerinin yönetimde en önemli buldukları unsurlar; idari kadro, öğretmenler ve öğrencilerdir. Okulun sistem olarak en kritik öğeleri ise, yönetim, öğretmenler ve rehberlik servisleridir. Okul yöneticisinin zamanını çalan başlıca işler, eğitim ve öğretim dışındaki işler olarak ortaya çıkmıştır. Binanın durumu, servis problemleri, öğrenci evrak işleri, yemek problemleridir. Yöneticiler bu problemin sadece iş bölümü yapılarak ortadan kalkabileceğini ifade etmişlerdir. Yöneticiler kararlarını bağımsız bir ortamda alamadıklarını, mevzuatların onları çok sınırladığını ifade etmişlerdir. Yöneticiler işlerinde karşılaştıkları problemlerin en çok öğretmenler tarafından ortaya çıktığını çünkü gerekli şekilde işlerine özen göstermediklerini ifade etmişlerdir. Diğer taraftan görüşülen yöneticiler, öğrencilerinin başarısından dolayı mutluluk duyduklarını, öğrencilerin başarısız olduğunda ise üzüldüklerini ve işlerine karşı motivasyonlarının düştüğünü ifade etmişlerdir. Ayrıca yöneticiler mesleğe ilk başladıkları zamanla, şu an arasında genel olarak olumlu farklarının olduğunu, gün geçtikçe işlerinde daha deneyimli ve bilgili olarak daha şevk ve heyecanla çalıştıklarını ifade etmişlerdir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, çeşitli önerilerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Yöneticilerin, yeni yöneticiler için başlıca önerileri; yönetmeliğin çok iyi bilinmesi, yeniliklere açık, iletişim gücü kuvvetli, adil davranmasını bilen, kişiye ve mesleğe saygılı olunması üzerinde durmuşlardır. Bunların yanı sıra, iyi bir çalışma ekibi oluşturulması, insan ilişkilerinin iyi olması ve güven telkin edebilmek, veli-öğrenci-öğretmen işbirliği ve iyi bir yönetim ekibiyle çalışılması diğer öneriler arasında yer almaktadır.