Yazar "Toprak, Sabahattin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Türkiye'de 90'lı yıllarda başlayan radyo ve müzik ilişkisinin müzik yapımcılarına etkisi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Toprak, Sabahattin; Özen, MehmetTürkiye'de 90'lı Yıllarda Başlayan Özel Radyolar Ve Müzik Yapımcılarına Etkisi adlı bu çalışma Türkiye'de özel radyoların kuruluş dönemi ve radyo ile müzik endüstrisi arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Müzik endüstrisi ve özel radyolar arasında çatışmalı bir ilişki olup olmadığını tespit etme amacını taşıyan bu çalışma bahsedilen türden bir çatışmanın vuku bulmadığı sonucuna varmıştır. Bu dönemde işitsel ve görsel medyada gerekli hukuki düzenlemelerin olmayışından dolayı kısa sürede yaklaşık 700 özel radyo açılmıştır. Özel radyoların ortaya çıkışı, müzik endüstrisi tarafından bir tehdit olarak algılanmış ve müzik üretimine olumsuz etkileri olacağı iddia edilmişti. Çalışmanın başında müziğin tarihi gelişimi ve modern dönemde bir endüstri ürününe dönüşmesi devam eden bölümlerde ise 1990'lı yıllarda açılan özel radyoların müzik endüstrisine etkisi; istatistik değerler, MÜYAP Başkanı ve Mavi Ses adlı radyo programcısı ile yapılan röportajlardan elde edilen veriler ve yapılan literatür taraması ışığında değerlendirilmiştir. MÜYAP başkanı Bülent Seyhan'ın seçilmesinin nedeni özel radyolara geçiş dönemine ve son 25 yılda müzik yapımcısı, dağıtıcısı ve perakende satıcısı olarak müzik endüstrisindeki tüm değişimlere tanık olmasıdır. Ayrıca Seyhan, konumu gereği çok sayıda müzik yapımcısının temsilcisi durumundadır ve genel gündemi takip etme kapasitesine sahiptir. Mavi Ses yapımcısı ise çalışılan dönemde hem radyo programcısı hem de çok sayıda radyonun sahibi ve işletmecisi olması yönüyle radyocuların bakışını birçok açıdan ifade etmektedir. Bu çalışmada müzik yapımcılarının artan özel radyoların albüm satışlarını düşürdüğü fikri istatistik verilerle test edilmiş ve iddia edilenin aksine albüm satışlarında bir artış olduğu gözlenmiştir. Radyolar, müzik ürünlerinin vazgeçilmez bir tanıtım aracıdır ve bir iletişim aracı olarak müzik endüstrisinin gelişimine katkıda bulunmaktadır.