Yazar "Tozkoparan, Selen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Öğrenci algısına göre aileden alınan sosyal destek, anne-baba tutumu ve akran ilişkileri(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Tozkoparan, Selen; Karasar, NiyaziAraştırma, ortaokul öğrenci algısına göre aileden alınan sosyal destek, anne-baba tutumu ve akran ilişkilerini bazı demografik değişkenler açısından incelemektedir. Araştırma, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy ilçesinde bulunan Özel Çevre Ortaokulu’nda okuyan 425 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Bu amaçla Anne-baba Tutum Ölçeği, Aileden Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Akran İlişkileri Ölçeği ile Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin aileden algıladıkları sosyal destek ile demografik özellikler arasında bir ilişki bulunamamıştır. Kız öğrenciler anne-baba tutumlarını “otoriter”, erkek öğrenciler ise “hoşgörülü” olarak algılamaktadır. Yaşı büyük olanların, kızların ve bir kardeşi olanların akran ilişkilerinin daha iyi olduğu görülmüştür. Anne-baba tutumunu “ilgisiz” ve “otoriter” algılayan öğrencilerin aileden algıladıkları sosyal desteğin “demokratik” ve “hoşgörülü” algılayan öğrencilerden daha iyi olduğu bulunmuştur. Aileden algılanan sosyal destek arttıkça öğrencilerin rapor ettikleri akran ilişkilerinin daha iyi olduğu görülmüştür. Anne-baba tutumunu “ilgisiz” algılayan öğrencilerin rapor ettikleri akran ilişkilerinin “demokratik” ve “hoşgörülü” algılayan öğrencilerden daha iyi olduğu bulunmuştur.