Yazar "Tuncer, Emine" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Televizyon reklamlarında geleneksel anne imgesi: Bingo örneği(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Tuncer, Emine; Haydari Pakkan, NazanGeniş halk kitlelerine hitap ederek, kadınlık ve erkeklik rollerinin şekillenmesinde etkin bir görevi olan televizyon, toplumsal cinsiyet rollerinin öğrenildiği önemli bir mecradır. Özellikle televizyon reklamları, kadınları ve anneleri toplumsal cinsiyete dayalı işbölümüne uygun biçimdeki rollerde yansıtarak, kadına yüklenen geleneksel rolleri yeniden üretip pekiştirir. Televizyon reklam söylemlerinde anneler, her ne kadar Batılı, modern görünümlü, kültürlü, ailesi ve kendisi için para harcayabilen bilinçli tüketiciler olarak sunulsa da; genellikle toplumun kadınlara yüklediği bulaşık yıkama, ütü yapma, çocuk bakımı ve temizlik işleri gibi geleneksel rollerin de taşıyıcısı olarak görülürler. Televizyon reklamları, marka ve ürün tanıtımlarında tercih edilen mecraların başında gelmektedir. Önemli bir mecra olan reklamlarda, kadının ve annenin toplumsal konumunun belirli kalıplar ve normlar halinde gelenekselleşmiş bir yapıya bürünerek aktarılması, kadının bireysel ve toplumsal statüsünün bu şekilde devam etmesine neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı; geleneksel annelik rolü ve imgelerinin reklamlarda yeniden üretilip pekiştirilmesini, geleneksellik ve modernlik kavramlarıyla birlikte incelemektir. Ayrıca reklamlarda, annelerin geleneksel rol kalıplarının yeniden üretiminde saygı duyulan, beğenilen ünlüler kullanılmaktadır. Böylece hedef kitlenin ünlü ile özdeşleşmesi ya da onları taklit etmesi sağlanarak, tüketici ürün konusunda ikna edilmeye çalışılmaktadır. Geleneksel annelik rolleri, reklamlarda ünlü kullanımı ile desteklenmektedir. Bu araştırmada olasılığa dayalı olmayan örnekleme türlerinden maksatlı örnekleme yöntemi kullanılarak, reklamlarda anne imgesinin kullanımını temsil edeceği düşünülen Bingo Temizlik Firması'nın 2009-2010 yıllarında, ulusal televizyon kanallarında yayınlanan `Zamane Anneleri ve Zamane Kızları' isimli reklam kampanyasındaki 6 adet reklam filmi, içerik ve söylem analizi yöntemleriyle incelenmiştir. Reklam kampanyasında yer alan anne imgesi, modern ve geleneksel rolleriyle ortaya konmaya çalışılarak, reklamların geleneksel rolleri yeniden üretmesi ve pekiştirmesine katkısı tartışılmıştır.