Yazar "Uzun, Yusuf Adem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Bir sosyal hizmet uzmanının insan hakları eğitimiyle tanışması(Maltepe Üniversitesi, 2020) Uzun, Yusuf Adem; Kuçuradi, İoannaYaklaşık yedi yıldan beri kimsesiz çocuk, engelli ve yaşlı kişilerle sosyal hizmet uzmanı olarak çalışıyorum. Aldığım insan hakları eğitiminin meslekî kararlarımı alırken ve uygularken bende nasıl bir değişime yol açtığına ilişkin deneyimlerini paylaşmadan önce, sosyal hizmet ve insan hakları kavramlarının içeriğine ayrı ayrı bakmakta fayda görüyorum...Yayın Huzurevinde çalışanların yaşlılara karşı tutumlarının insan hakları açısından değerlendirilmesi(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Uzun, Yusuf Adem; Şahintürk, SevgiAyrımcılık bir insan hakları ihlalidir. Yaşlı ayrımcılığı ise insanların yaşları nedeniyle uğradıkları bir ayrımcılık türüdür. Giderek yaşlanan dünyada ve ülkemizde, yaşlı nüfusun toplumsal açıdan gerek sosyoekonomik bir yük, gerekse bakım sorunu olarak değerlendirilmesi, tek tek kişi eylemlerinde veya üretilen sosyal politikalarda yaş temel alınarak sergilenen olumsuz tutum ve eylemlere dönüşmesi yaşlı ayrımcılığına yol açmaktadır. Diğer yandan her türlü kamu hizmetinde insan hakları taleplerinin gerçekleştirilmesi gerekliliği söz konusudur. Bu taleplerin karşılanmadığı ya da yerine getirilmediği durumlarda insanlar insansal olanaklarına erişmek bakımından engellenmiş olacaklardır. Bu araştırmada ise yaşlılık dönemine ilişkin geliştirilmiş sosyal hizmet politikalarından birisi olan kurum bakımı hizmet modellerinden huzurevinde çalışan personellerin yaşlılara karşı tutumları, ayrımcı muamele kapsamında insan hakları açısından incelenmiştir. Yapılan araştırma verilerinin sonuçlarına göre evde yaşlı kişi ile birlikte yaşama ve cinsiyet faktörünün ayrımcı muamelede bulunma durumunu etkilediği saptanmıştır. Bu ayrımcı muameleler, en çok yaşlının yaşamını sınırlama hususunda karşımıza çıkmaktadır.Yayın İnsan hakları eğitiminin sosyal hizmet mesleğindeki rolü(T.C.Maltepe Üniversitesi, 2018) Uzun, Yusuf Ademİnsan hakları eğitiminin sosyal hizmet mesleğindeki rolü ve mesleğe katkıları üzerine bir değerlendirme yapmadan önce, sosyal hizmet ve insan hakları kavramlarının içeriğine ayrı ayrı bakmakta fayda görüyorum. Uluslararası Sosyal Hizmet Uzmanları Federasyonu ve Uluslararası Sosyal Hizmet Okulları Birliğinin 2014 yılında onayladığı ve dünya düzeyinde kabul gören geliştirilmiş son tanımında1 sosyal hizmetin sosyal değişimi ve gelişimi, sosyal bütünleşmeyi, insanların güçlendirilmesini ve özgürleşmelerini destekleyen uygulama temelli bir meslek ve akademik disiplin olduğuna doğrudan vurgu yapılmaktadır. Diğer yandan sosyal hizmetin sosyal adalet, insan hakları, ortak sorumluluk ve farklılıklara saygı ilkelerini merkeze aldığına ve sosyal hizmet teorileri, beşerî bilimler, sosyal bilimler ve yerel bilgi ile desteklenen sosyal hizmetin, yaşam zorluklarıyla mücadele etmek ve iyilik halini geliştirmek için insanlarla ve kurumlarla çalıştığını açıkça dile getirmektedir. Ayrıca sosyal hizmetin bu tanımının ulusal ve/veya bölgesel düzeylerde geliştirilebileceğine de göndermede bulunmaktadır. En genel ve en temel anlamda sosyal hizmet mesleğinin, hak temelli bilgisel bir iş olduğu söylenebilir. Diğer yandan insan hakları kavramı, ne tuhaftır ki günümüzün en “moda” kavramlarından birisidir ve “moda” olduğu için de herkesin kendi ihtiyaçları doğrultusunda içini gelişigüzel doldurarak kullanabildiği bir hâl almıştır. Ne var ki, “modası” geçtiğinde de, onu rafa kaldırıp atmayan, yani insan haklarının bilgisine gerçekten sahip olan kişilerin insan haklarını korumak için her türlü mücadelenin içerisinde olacağını söylemek mümkündür.