Yazar "Yener, Onur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Marka iletişimi bağlamında spor sponsorluğu(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Yener, Onur; Eyüboğlu, EzgiSponsorluk çalışmaları günümüzde işletmelerin marka imajı oluşturmak ve tüketicilere ulaşmak için tercih ettiği yöntemlerden biridir. Spor sponsorluğunun geniş kitlelere ulaşabilmesi sayesinde işletmelerin bu alana yöneldikleri gözlemlenmektedir. Bu çalışmanın temel amacı işletmelerin marka iletişimi bağlamında spor sponsorluğu çalışmalarını etkileyen unsurları ve sponsorluk anlaşmalarının boyutlarını etkileyen kriterleri incelemektir. Farklı sektörlerde faaliyet gösteren ve farklı spor sponsorluğu çalışmaları yürüten 6 işletmenin yöneticilerinin katılımıyla yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre işletmelerin marka iletişimi bağlamında spor sponsorluğu çalışmalarının marka kimliği oluşturmak, hedef kitleye hitap edebilmek, marka imajı yaratmak, markaya karşı güven oluşturmak gibi konularda markaya olumlu katkılar sağlamaktadır. Spor sponsorluğu çalışmaları ile işletmelerin rekabette ön plana çıkabilmelerine olanak sağlanmaktadır.