Yazar "Yurduseven, Feyza Nur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Öğrenci ilişkileri bağlamında öğretmenlerin ihtiyaçlarının niteliksel yöntemle araştırılması(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Yurduseven, Feyza Nur; Bademci, Havva BademciÖğrencilerin sosyal, duygusal ve akademik gelişimleri üzerinde büyük rol sahibi olan öğretmenlerin ihtiyaçlarının anlaşılması, destekleyici topluluklar tarafından kapsanması kritik bir öneme sahiptir. Bu çalışma odağa öğretmeni alarak öğrenme ilişkileri bağlamında öğretmenlerin ihtiyaçlarının anlaşılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma deseni kullanılmış, 10 öğretmen ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilerek veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler tematik ve yorumlayıcı fenomenolojik analiz yöntemleri ile analiz edilmiş 4 ana temaya ve ana temalara ait bazı alt temalara ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin kendilerini akademik becerileri kazandırmanın ötesinde sosyal ve duygusal gelişimin desteklenmesinde kritik bir rolde konumlandırdıkları görülmüştür. Öğretmenlerin sosyal ve duygusal becerileri desteklerken sınırlı psikoloji bilgisi, mevcut okul kültürünün etkisi ve okul ve aile arasındaki sınırlı ilişkiler nedenleriyle öğrenciyi desteklemekte zorlandıkları ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin sahip oldukları roller; meslektaşlar, idareciler ve öğrenciler ile ilişkiler; okulun fiziki şartları, öğrencilerin davranışları nedenleriyle sıklıkla duygusal yük hissettikleri görülmüş ve bu duygusal yükün sınıfın dışına taşınarak sosyal hayatlarını, fiziksel sağlıklarını, iyi oluşlarını etkilediği ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin besleyici ilişkiler yoluyla kapsanma ve deneyimlerini sindirme ihtiyaçlarına yönelik bulgular elde edilmiştir. Öğretmenlerin ihtiyaçlarının karşılanması için destekleyici topluluklar oluşturmanın gerekliliği görülmüştür. Bir ekip tarafından kapsanma deneyiminin öğretmenlerin mesleki doyum ve performanslarını, iyi oluşlarını, kurumsal aidiyetlerini ve öğretmenin kapsama yeterliliğini destekleyeceği yönünde bulgular elde edilmiştir. Eğitim uygulamalarında klinik süpervizyonun gerekliliği ortaya çıkmıştır. Ortaya konulan bulgulara karşın sosyal-duygusal öğrenmeyi odağa alan, içebakış imkanı tanıyan ve öğretmenin besleyici ilişkiler yoluyla desteklendiği yaklaşımların öğretmen eğitiminde ve eğitim uygulamalarında yer almadığı görülmüştür. Destekleyici toplulukların disiplinler arası bir yaklaşım ile öğretmeni desteklemesi, travma bilgisine sahip bir ekibin varlığı ve öğretmenlerin ilişki içinde kapsanabilecekleri güvenli bir ortamın önemi ortaya çıkmıştır. İlerleyen zamanda yapılacak çalışmalarda eğitim uygulamalarında öğretmeni odağa alan ve destekleyen çok disiplinli bir çalışma modelinin yaygınlaştırılması önerilmektedir.