Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zengin, Merve" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Üniversite öğrencilerinde mükemmeliyetçilik, bilişsel duygu düzenleme stratejileri ve kaygı arasındaki ilişkiler
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Zengin, Merve; Arcan, Kuntay
    Bu araştırmada üniversite öğrencilerinde mükemmeliyetçilik, bilişsel duygu düzenleme stratejileri, akademik erteleme ve kaygı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi 360 üniversite öğrencisinden (210 kadın, 150 erkek) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama amacı ile Kişisel Bilgi Formu, Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (ÇBMÖ), Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği (BDDÖ), Akademik Erteleme Ölçeği (AEÖ) ve Kaygı Anketi (KA) kullanılmıştır. Gönüllü katılımcılara ölçek ve araştırma ile ilgili bilgilendirme internet üzerinden yapılmış ve ölçekler online olarak www.surveey.com adresi üzerinden doldurulmuştur. Yapılan bağımsız örneklem T-testi analizleri sonucunda, erkek katılımcıların kadın katılımcılara kıyasla çok boyutlu mükemmeliyetçilik ölçeğinin toplam puanından, sosyal olarak belirlenen mükemmeliyetçilik alt boyutundan, bilişsel duygu düzenleme ölçeğinin pozitif tekrar odaklanma ve diğerlerini suçlama alt boyutlarından anlamlı derecede daha yüksek puan aldıkları görülmüştür. Kadın katılımcıların erkek katılımcılara kıyasla bilişsel duygu düzenleme ölçeğinin ruminasyon alt boyutundan ve kaygı anketi puanlarından anlamlı derecede daha yüksek puan aldıkları bulunmuştur. Araştırma değişkenleri arasındaki korelasyon analizleri sonucunda da kendine yönelik mükemmeliyetçilik alt boyutu ile kendini suçlama ve ruminasyon stratejileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkilere, sosyal olarak belirlenen mükemmeliyetçilik ile kendini suçlama ve felaketleştirme stratejileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkilere ulaşılmıştır. Son olarak kaygı toplam puanının yordanmasına ilişkin yürütülen hiyerarşik regresyon analizi sonucunda, akademik ertelemenin, sosyal olarak belirlenen mükemmeliyetçilik alt boyutunun ve plana tekrar odaklanma, felaketleştirme ve diğerlerini suçlama stratejilerinin kaygı puanlarıyla anlamlı derecede ilişkili olduğu bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular ilgili literatür bilgileri ışığında tartışılmış, araştırmanın sınırlılıkları ve gelecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim