İnsan haklarının etik eğitmi
Yükleniyor...
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C.Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bugün en yaygın şekilde, çoğu zaman da yurttaşlık ve demokrasi eğitimiyle birlikte yapılan insan hakları eğitimi, insan haklarının kişiyi devlete karşı korumayı amaçladığı; dolayısıyla insan hakları eğitiminin amacı, kişileri kendi haklarını öğrenmeye ve talep edebilecek hale gelmeye yardım etmek olduğu kabulüne dayanır. Böylece insan hakları eğitiminin şu andaki hedefi, insan haklarını, gerektiğinde de kendi haklarını da koruyacak insanlar değil, hakları (kimin tarafından?) korunacak insanlar eğitmektir. Ne var ki, a) devlet dediğimiz kurum ve organlar bütününün varlık nedeni insan haklarını korumak olduğu, yani yurttaşların temel ve diğer haklarını koruyan hukuk ve toplum düzenleri yaratmak olduğunu, başka bir deyişle adalet fikrini ete-kemiğe büründürmek olduğunu ve b) insan hakları eğitiminin en son amacı insan hakları ihlallerinin sadece telâfi yollarını öğrenmek değil, insan haklarının ihlallerini önlemek olduğunu, şu anda yaygın olarak –insan hakları belgelerini ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ile diğer bu tür kuruluşların kararlarını okutmak şeklinde– yapılan insan hakları eğitimini gözden geçirmek ve insan haklarının disiplinler arası eğitiminin merkezine felsefî etiği koymamız uygun olur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
İnsan Hakları, Etik, Eğitim, Demokrasi Eğitimi
Kaynak
İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
1
Künye
Kuçuradi, İoanna. (2017). İnsan haklarının etik eğitimi. İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni, T.C.Maltepe Üniversitesi. (1), s.1.