6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na göre haksız rekabet (TTK 54- 63)

dc.contributor.authorBiçer, Levent
dc.date.accessioned2024-07-12T20:40:36Z
dc.date.available2024-07-12T20:40:36Z
dc.date.issued2012en_US
dc.departmentFakülteler, Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümüen_US
dc.description.abstractTTK 54 ve 56’ya göre, haksız rekabetin unsurları şunlardır: a) Dürüstlük kuralına aykırı bir davranış, b) Dürüstlük kuralına aykırı davranışın, rakipler, tedarik edenler ve müşteriler arasındaki ilişkileri etkilemesi, c) Zarar veya zarar görme tehlikesinin ortaya çıkması. Yeni TTK ile haksız rekabetin sadece rakipler arasında değil, tedarik edenlerle müşteriler arasında da sözkonusu olabileceği açıkça kabul edilmiştir. Haksız rekabet halleri, TTK 55 ile genişletilmiştir. Yapılan sayım yine örnekleyicidir. TTK 55 ile yeni bir takım haksız rekabet halleri kabul edilmiştir. Bunlardan bazıları, karşılaştırmalı reklamlar, seçilmiş bazı ürünleri birden çok kez tedarik yatının altında satışa sunarak yanıltma, müşteriyi ek edimlerle sunumun gerçek değeri hakkında yanıltmak, müşterinin karar verme özgürlüğünü özellikle saldırgan satış yöntemleri ile sınırlamak, taksitle satım sözleşmelerinde veya buna benzer hukuki işlemlerde kamuoyunu yeterince aydınlatmama, tüketici kredilerinde kamuoyunu yeterince aydınlatmama, eksik veya yanlış bilgiler içeren sözleşme formülleri kullanmak, sözleşmeyi ihlale veya sona erdirmeye yöneltmek, dürüstlük kuralına aykırı işlem şartları kullanmaktır.en_US
dc.description.abstractAccording to TCC (Turkish Commercial Code), 54 and 56, the elements of unfair competition are as follows: a) a behavior contrary to the good faith, b) the aection of disorderly behavior of good faith to relations between the competitors, suppliers and clients, c) the emergence of the danger of loss or damage. With new TCC, unfair competition is expressly agreed that not only between competitors, but also between supplier and clients possible.Unfair competition acts has been enlarged in article 55 of TCC. Counting in which is sampler. A number of new acts of unfair competition with the article 55 of TCC has been adopted. Some of them, comparative advertising, deception with low price, deception about the true value of the presentation by oering additional performance clients, limitation the freedom of the customer's decision-making especially with aggressive sales methods, nondisclosure enough to public opinion at installment sales contracts or other similar legal proceedings and consumer loans, using formulas contract including missing or incorrect information, inducing breach of contract or expiration of a contract, using standard terms contrary to the good faith.en_US
dc.identifier.citationBiçer, L. (2012). 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na göre haksız rekabet (TTK 54- 63). Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 2(1), s. 101-123.en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.identifier.issn1303-5630
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.urihttps://jurix.com.tr/article/3777
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1324
dc.identifier.volume2en_US
dc.institutionauthorBiçer, Levent
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY02624
dc.subjectHaksız rekabeten_US
dc.subjectDürüstlük kuralıen_US
dc.subjectKötülemeen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı reklamen_US
dc.subjectMostra ile avlamaen_US
dc.subjectUnfair competitionen_US
dc.subjectThe good faithen_US
dc.subjectDetractionen_US
dc.subjectComparative advertisingen_US
dc.subjectDeception with low priceen_US
dc.title6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na göre haksız rekabet (TTK 54- 63)en_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar