Öğretim elemanlarının iş yaşam kalitesine etki eden faktör önceliklerinin belirlenmesi: Bir AHP uygulaması

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

İş yaşam kalitesi kavramı; işletmeye önemli artılar sunan güvenilir, sorumluluk sahibi ve yetenekli beşeri kaynakları işletmenin en önemli kaynağı haline getiren ve onlara gerekli saygınlığı gösteren bir felsefe olarak ifade edilebilir.Bu çalışma, İstanbul'daki bir meslek yüksek okulunda görev yapmakta olan akademik personelin iş yaşam kalitelerine etki eden faktörlerin öncelik sırasını belirlenmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla 4 Ocak-29 Şubat 2016 tarihleri arasında 42 öğretim elemanından toplanan veriler için Thomas Saaty’nin 1-9 ölçeğinden faydalanılarak oluşturulan anket yöntemine başvurulmuştur. “Sağlık ve güvenlik ihtiyaçları”, “Ekonomik ve ailevi ihtiyaçlar”, “Sosyal ihtiyaçlar”, “İtibar ve saygınlık ihtiyaçları”, “Kendini gerçekleştirme ihtiyaçları”, “Bilgi ihtiyaçları” ve “Estetik ihtiyaçlar”olmak üzere 7 ana kriter ve onlara bağlı toplam 16 alt kriterden oluşan ölçek ifadelerine ait öncelik değerlerinin belirlenmesinde Analitik Hiyerarşi Prosesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma bulguları incelendiğinde en önemli ana kriterin yaklaşık % 22 ile “Ekonomik ve Ailevi İhtiyaçlar” olduğu saptanmıştır. Alt faktörler ise global ağırlıklarına göre sıralandığında ilk üç önem sırasının; “Sürekli olarak işimi daha iyi yapmama yardımcı olacak yeni şeyler öğrendiğimi düşünüyorum” (% 0,09), “İşim, ailem için iyi olanaklar sunar” (% 0,08), “Bu iş yerinde işimin yaşam boyunca garanti altında olduğunu düşünüyorum” (% 0,07) şeklinde olduğu sonucuna varılmıştır.
The concept of quality of work life; A reliable company offering significant pluses, responsible and skilled human resources that have made the most important source of business and it can be expressed as a philosophy to show them there quired respect. This work, the factors affecting the quality of life of academic staff who are working in a job in Istanbul Vocational School, was conducted to determine the order of priority. For this purpose, 4 October - dates between February 29, 2016 Thomas Saaty' nutilizing a 1-9 scale for the data collected from 42 faculty members were consulted to create the questionnaire. "Health and safety requirements", "The economic and family needs", "Social needs", "Reputation and dignity needs", "Need for self-actualization", "Information needs" and "Aesthetic needs" to 7 main criteria and sub-criteria attached to them expressing scale consisting of a total of 16 it was used based on Analytic Hierarchy Process method. When the study findings; The most important main criteria by about %22 "Economic and familial needs" are found to be. When compared to its global weight of the sub-factors listed as the top three in order of importance; "Consistently to help me do my job beter than I think I've learned new things" (%0.09), "My job offers good opportunities for my family" (%0.08), "I think my work in this establishment is guaranteed for life" (%0.07) was concluded in the form.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

İş Yaşam Kalitesi, İş Yaşamı, Akademik Personel, Quality Of Work Life, Work Life, Academic Staff

Kaynak

III. Ulusal Şişli Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gündüz Hoşgör, D. ve Koç Tütüncü, S. (2017). Öğretim elemanlarının iş yaşam kalitesine etki eden faktör önceliklerinin belirlenmesi: Bir AHP uygulaması / Determination of factors affecting the quality of life business priorities for academic staff: An application of AHP. III. Ulusal Şişli Sempozyumu. s. 1-13.