Terapötik akran desteği: bireysel ve grup çalışmaları

dc.contributor.authorKaradayı, Esma Figen
dc.contributor.authorCingi Demir, Neşe Nur
dc.contributor.authorBozkurt, Beyza Nur
dc.contributor.authorCeylan, Güneş
dc.contributor.authorErdoğan, Ömer
dc.contributor.authorYılmaz, Furkan Bedri
dc.contributor.authorÇam, Zehra Sude
dc.date.accessioned2024-07-12T21:36:23Z
dc.date.available2024-07-12T21:36:23Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractSOYAÇ çalışma modeli, üniversite toplum işbirliğine, sosyo-kültürel etkinlik kuramına, sistem yaklaşımına dayanarak bağlanma temelli akran desteği ilişkileri geliştirerek ve güvenli, eğlendirici kültürel ortamlar yaratarak dezavantajlı çocukların desteklenmesini hedefler. ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’ndeki terapötik akran desteği grubunun temel amacı da çocuklarla güvenli ilişkiler kurarak ve destekleyici, eğitici, oyun ortamlarında birlikte etkinliklerde bulunarak okula devam etme sorunu olan çocukların bireysel gelişimlerine ve okula kazandırılmalarına yardımcı olmaktır. Tüm bu çalışmaların sonucunda desteklenen çocukların kişilerarası ilişkiler ve sosyal öğrenme yoluyla kazandıklarını içselleştirmeleri ve psiko-sosyal ve bilişsel yapılarında gelişimin ve dönüşümün olması beklenir. Terapötik akran danışmanları motivasyonu yüksek ve gönüllü psikoloji öğrencileri arasından seçilirler. İki dönem ders olarak katıldıkları projeye daha sonraki dönemlerde gönüllü olarak devam edebilirler. Bu çalışmada 22 Psikoloji Bölümü öğrencisi, ve 1 psikolog akran danışmanı olarak yer almıştır.Terapötik akran danışmanları sistem yaklaşımı, sosyo-kültürel kuram, bağlanma kuramı, gelişimsel travma, empati, direnç, dayanıklılık, problem çözme gibi pek çok konuda eğitimler almıştır. Projede bulunan sınıf ekiplerinin içinde çocuklarla eğitsel oyun etkinliklerinde yer alarak grup ruhunun yaratılmasını amaçlamışlar ve ayrıca eşleştikleri çocukların aileleri ile de iletişim içinde kalarak bireysel psiko-sosyal destek vermişlerdir. Akran danışmanlarının kendileri de haftalık gözlem raporları yazarak, akran desteği grubunda süpervizyonlar alarak ve vaka tartışmaları yaparak mesleki ve bireysel deneyimler kazanmışlardır...en_US
dc.identifier.citationKaradayı, E. F., Cingi Demir, N. N., Bozkurt, B. N., Ceylan, G., Erdoğan, Ö., Yılmaz, F. B. ve Çam, Z. S. (2022). Terapötik akran desteği: bireysel ve grup çalışmaları. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (20-21 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.identifier.startpage20en_US
dc.identifier.uri978-605-2124-51-2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6584
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofOkuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY09146
dc.subjectTerapötik akran desteğien_US
dc.subjectSosyo-kültürel etkinlik kuramıen_US
dc.subjectEğitici oyun grubuen_US
dc.subjectGüvenli bağlanmaen_US
dc.subjectPsiko-sosyal ve bilişsel gelişimen_US
dc.titleTerapötik akran desteği: bireysel ve grup çalışmalarıen_US
dc.typeOther
dspace.entity.typePublication

Dosyalar