Pre-service teachers’ perceptions of their use of an intelligent tutoring system for English language proficiency

dc.contributor.authorBallantyne, Derek
dc.date.accessioned2024-07-12T21:59:05Z
dc.date.available2024-07-12T21:59:05Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractLanguage proficiency of university students is a contentious issue in South Africa because many students are not studying in their home language and are required to be academically proficient in a language that is not their own. This takes on a new dimension for pre-service teachers studying to become English home language teachers. A further challenge is the lack of resources available to support low performing students. This study aimed to examine pre-service teachers’ perceptions of their use of an Intelligent Tutoring System that was incorporated in an English language module in a Bachelor of Education degree...en_US
dc.description.abstractBirçok öğrencinin anadilleri dışında bir dil üzerine akademik olarak yetkinleşmesi zorunluluğu nedeniyle Güney Afrika’da üniversite öğrencilerinin dil yeterliliği tartışmalı bir konu olagelmiştir. Bu durum İngilizce öğretmenliği adayları için yeni bir boyut kazanmaktadır. Bir başka zorluk da düşük performans gösteren öğrenciler için destekleyici kaynak yoksunluğudur. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim fakültesinde aldıkları İngilizce derslerine entegre edilen bir Akıllı Öğretim Sistemi’ne yönelik algılarını incelemektir. Söz konusu Akıllı Öğretim Sistemi (AÖS) İngilizce yeterlik aracı olarak kullanılmaktadır ve öğretmen adaylarının AÖS kullanımına ilişkin algıları Engeström’ün ikinci nesil Kültürel - Tarihi Etkinlik Kuramı (KTEK) doğrultusunda ele alınmıştır...en_US
dc.identifier.citationBallantyne, D. (2021). Pre-service teachers’ perceptions of their use of an intelligent tutoring system for English language proficiency / Öğretmen adaylarının İngilizce dil yeterliliği için akıllı ders sistemi kullanımına ilişkin algıları. MUISC'16 - International Faculty of Engineering and Natural Sciences Student Congress içinde (68-69 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage69en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-42-0
dc.identifier.startpage68en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/8889
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMUISC'16 - International Faculty of Engineering and Natural Sciences Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY08577
dc.subjectIntelligent tutoring systemen_US
dc.subjectActivity theoryen_US
dc.subjectCultural-historical activity theoryen_US
dc.subjectLanguage proficiencyen_US
dc.subjectSequential mixed methodsen_US
dc.subjectAkıllı Eğitim sistemien_US
dc.subjectEtkinlik teorisien_US
dc.subjectKültürel-tarihsel etkinlik kuramıen_US
dc.subjectDil yeterliliğien_US
dc.subjectSıralı karma yöntemleren_US
dc.titlePre-service teachers’ perceptions of their use of an intelligent tutoring system for English language proficiencyen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının İngilizce dil yeterliliği için akıllı ders sistemi kullanımına ilişkin algılarıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar