Çocuklarla felsefe yapmak
Yükleniyor...
Tarih
2022
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Dünyada, çocuklar için felsefe (p4c) pedagojisi olarak adlandırılan çalışma alanı, 1960’lı yılların sonunda Columbia Üniversitesi Felsefe Profesörü Matthew Lipman tarafından geliştirilen ve düşünme becerilerine odaklanan bir metodolojidir. Pedagojinin amacı, temelde dört düşünme becerisinin geliştirilmesidir. Bunlar eleştirel, yaratıcı, özenli ve işbirlikçi düşünmedir. Eleştirel düşünme, belirli ölçütler çerçevesinde, bağlantıların değerlendirmeye katıldığı, düşünme hatalarının ayıklandığı düşünme türüdür. Yaratıcı düşünme, hayal gücüyle desteklenen bir düşünme becerisidir. Özenli düşünme, hem bireyin kendi düşüncesine hem topluluk üyelerinin düşüncelerine yaklaşımının ölçüsünü belirleyen bir düşünme becerisidir. Bir topluluk üyesi olabilme, birlikte düşünme, birlikte fikir üretme çabası, işbirlikçi düşünme becerisidir...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çocuklar için felsefe, Felsefi danışmanlık, Felsefe
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çotuksöken, B., Poyraz, H., Demiral, Ö. ve Kaya, C. C. (2022). Çocuklarla felsefe yapmak. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (25-26 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.