Çocuklarla felsefe yapmak
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Dünyada, çocuklar için felsefe (p4c) pedagojisi olarak adlandırılan çalışma alanı, 1960’lı yılların sonunda Columbia Üniversitesi Felsefe Profesörü Matthew Lipman tarafından geliştirilen ve düşünme becerilerine odaklanan bir metodolojidir. Pedagojinin amacı, temelde dört düşünme becerisinin geliştirilmesidir. Bunlar eleştirel, yaratıcı, özenli ve işbirlikçi düşünmedir. Eleştirel düşünme, belirli ölçütler çerçevesinde, bağlantıların değerlendirmeye katıldığı, düşünme hatalarının ayıklandığı düşünme türüdür. Yaratıcı düşünme, hayal gücüyle desteklenen bir düşünme becerisidir. Özenli düşünme, hem bireyin kendi düşüncesine hem topluluk üyelerinin düşüncelerine yaklaşımının ölçüsünü belirleyen bir düşünme becerisidir. Bir topluluk üyesi olabilme, birlikte düşünme, birlikte fikir üretme çabası, işbirlikçi düşünme becerisidir...