Yetişkin okuma-yazma seferberliği: SOYAÇ örneği
Küçük Resim Yok
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışma**, İstanbul Marmara Eğitim Vakfı koordinasyonunda; Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin (SOYAÇ) ve Üsküdar Kaymakamlığı’nın işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘Okuldayız Üsküdar Projesi’kapsamında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, okuryazar olmayan velilere okuma-yazma becerilerinin kazandırılması amaçlanmıştır. Çalışmada gerçekleştirilen faaliyetlerin kolaylaştırıcılığı, Maltepe Üniversitesi Felsefi Danışmanlık Yüksek Lisans Programında öğrenim gören bir sınıf öğretmeni ve Maltepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programında (Türkçe-İngilizce) öğrenim gören ve faaliyetlere gönüllü olarak katılmak isteyen 31 lisans öğrencisi tarafından yapılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, “Okuldayız Üsküdar” Projesi kapsamında ele alınan bir okuldaki öğrenci velilerinden belirlenmiştir. Çalışma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öncelikle velilere ulaşılarak okuma-yazma bilmeyen veliler tespit edilmiştir. Tespit edilen okuryazar olmayan velilerden gönüllü üç veli ile okuma-yazma çalışmalarına başlanmıştır. Söz konusu çalışmalar, COVİD-19 pandemi süreci nedeniyle çevrimiçi gerçekleştirilmiştir...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okuma-yazma öğretimi, Yetişkin okuma-yazma öğretimi, Aile okur-yazarlığı
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Katmer Bayraklı, V. (2022). Yetişkin okuma-yazma seferberliği: SOYAÇ örneği. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (35-36 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.