Yetişkin okuma-yazma seferberliği: SOYAÇ örneği

Küçük Resim Yok

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışma**, İstanbul Marmara Eğitim Vakfı koordinasyonunda; Maltepe Üniversitesi Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi’nin (SOYAÇ) ve Üsküdar Kaymakamlığı’nın işbirliğiyle gerçekleştirilen ‘Okuldayız Üsküdar Projesi’kapsamında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, okuryazar olmayan velilere okuma-yazma becerilerinin kazandırılması amaçlanmıştır. Çalışmada gerçekleştirilen faaliyetlerin kolaylaştırıcılığı, Maltepe Üniversitesi Felsefi Danışmanlık Yüksek Lisans Programında öğrenim gören bir sınıf öğretmeni ve Maltepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programında (Türkçe-İngilizce) öğrenim gören ve faaliyetlere gönüllü olarak katılmak isteyen 31 lisans öğrencisi tarafından yapılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, “Okuldayız Üsküdar” Projesi kapsamında ele alınan bir okuldaki öğrenci velilerinden belirlenmiştir. Çalışma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öncelikle velilere ulaşılarak okuma-yazma bilmeyen veliler tespit edilmiştir. Tespit edilen okuryazar olmayan velilerden gönüllü üç veli ile okuma-yazma çalışmalarına başlanmıştır. Söz konusu çalışmalar, COVİD-19 pandemi süreci nedeniyle çevrimiçi gerçekleştirilmiştir...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okuma-yazma öğretimi, Yetişkin okuma-yazma öğretimi, Aile okur-yazarlığı

Kaynak

Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Katmer Bayraklı, V. (2022). Yetişkin okuma-yazma seferberliği: SOYAÇ örneği. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (35-36 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.